Gjest Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Jeg skjønner ikke hvordan baby ligger, jeg! Synes det kjennes ut som at h*n ligger i HELE magen... Jordmor sa at hun kjente hodet nedi bekkenet forrige gang vi var på kontroll, men jeg forstår ikke helt at det kan stemme. Kjenner MASSE spark fra små føtter laaangt ut på venstresiden, nesten mot ryggen, og de kommer av og til helt opp i ribbeina. Samtidig stikker det stadig en stoooor kul ut på høyre side av navlen; kan det være en søt liten stump? Eller? Jeg får det ikke til å stemme uansett jeg; hvis det er stumpen må jo baby ha milelange bein?!! Merkelige greier..
Tigermor. Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Akurat sånn føles det for meg også =) Hodet er plassert nedover og stumpen er på venstreside og kjennes godt som en liten klump, men føttene er langt utpå høyre side...helt rart! Kjennes ut som at det er veldig lange bein på krabaten ja =)
Suss@ med 3 gutter Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Når bebien ligger med hode ned i bekkenet, kommer sparkene på siden ja.. Og det er rompa du ser på toppen/siden:) Syntes selv det er vanskelig og forstå hvor store de egentlig er.. De ligger jo sammenkrølla i fosterstilling, ikke med bena rett opp:)
Gjest Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Hehhe...om det er lange bein på den lille, så har h*n ikke arvet det fra sin ørlille mamma ihvertfall
Athina' Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Sånn har jeg det også, bare at stumpen kommer ut på venstre side og føttene helt på høyre siden MEN krafsingen er på venstre side nede i lysken og akkurat DET skjønner jeg ikke for han ligger med hodet rett ned. Hadde jo han gjort det så ville jo krafsingen også vært på høyre side som sparka. Har sagt hele tiden at jeg bærer på en bleksprut med 8 armer for noen ganger er det fullt liv ned lemmer tytende ut på hele magen, som egentlig ikke er teknisk mulig! hehe Skal på ul igjen på tirsdag så det skal bli interessant å se det skjermen. En annen ting det kan være er at de er ikke store nok enda(har for god plass) til at de har inntatt den forsterstillingen som de har på slutten så det kan være derfor at lemmene er på helt ulogiske steder :-) Er foressten 33+5 i dag.
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 her ligger snuppa med hodet godt nede, og da jeg var på 3d UL i går (28+5) hadde hun både en arm og en fot fremfor ansiket.. Så de er spreke disse søte små inni magen
Athina' Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 hehe vi skulle ha prøvd å inntatt noen av disse stilligene vi.
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 ja, da hadde jeg nok treng hjelp etterpå
Tooblind Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Jeg skjønner ikke helt hvordan bebisen ligger heller, men jeg har en sterk følelse av at den lille ligger i tverrleie, for når jeg får kynnere, så har jeg en svær klump på høyresiden av magen og en på venstresiden ganske langt ned mot ryggen eller ut mot siden.. Men jeg kjenner spark over hele magen og nedpress til tider og da jeg var hos legen på mandag mente hun at bebisen hadde lagt seg med hodet ned, så jeg skjønner egentlig ikke hvordan den ligger.. hehe.. skal ikke vær enkelt det derre..
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #10 Skrevet 21. november 2007 De ligger som oftest på siden! Leie 1 heter det viss de har beina mot høyre side, leie to viss de har bena mot venstre side. Men de kan flytte seg fra side til side selv om hodet er festet. Derfor vil rumpen av og til gå fra ene siden av magen til den andre:-) Og noen ligger selvfølgelig rett ned med med rumpen rett ut, men det er vanligest at de ligger på siden. Litt rart egentlig at alle tegninger viser babyer som ligger med rumpen rett ut når de som oftest ligger på siden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå