Joikaboll@ Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Regner ikke med å treffe på store erfaringer fra bruken av stesolid hos 3 åringer her, men noen av dere voksne som har brukt dette? Kvier meg for å proppe guttungen full. Trenger å høre at noen har overlevd ;o)
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Har satt mange stesolid i forbindelse med jobben. men det er jo på ungdom og i forbindelse med epilepsi! Har barnet ditt det eller er det feberkramper du skal forebygge?
Joikaboll@ Skrevet 21. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2007 Raseriutbrudd og selvskading, han har hvert konstant sint i 8 dager nå og kun sovet 25 timer alt i alt. Han hyler og skriker 24 t i døgnet og alt er galt, klorer og slår seg selv så til de grader at han skader seg. Var hos legen i går og fikk stesolid på resept, men har ikke hentet den enda.
d",)~^~^~ Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 nevøen min har epilepsi og har prøvd dette når krampene har vart lenge, eller det kommer serier av kramper som aldri slutter. Nå har ikke stesolid funka så godt på han, de har etter hvert landet på å bruke epistat med bedre hell. Men han har overlevd, som du spør om :-) Hvis legen har skrevet ut dette til deg/ gutten din er dosen tilpasset alder og vekt og skal være ufarlig når du bruker det slik det er foreskrevet.
Joikaboll@ Skrevet 21. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2007 Fint at nevøen din kunne få noe annet som virket på han. Stoler ikke helt på leger så jeg måtte høre her )
You can do it! Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Sønnen min fikk stesolid på sykehuset da han var 5 mnd pga krampeanfall. Han ble veldig slapp og sov mye, men han hadde veldig mange anfall den dagen, så ikke godt å si hvilken effekt medisinene hadde på han. Men tror ikke han tok noe skade av det;)
ape Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Stoler ikke helt på leger så du måtte høre her på DIB? haha, den var god!
noche Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 IKKE gi han Stesolid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vær så snill. Høres ut som han sliter veldig psykisk, ta han med til barnepsykolog i stedet. jeg hadde iallefall ALDRI i livet gitt det til mine barn. En slekting av meg har brukt medikamentet i forbindelse med kjempesterke muskelsmerter, men hun sluttet følte seg dopet og utafor og ble redd for de var så sterke. Har han opplevd noe i det siste som har utløst denne oppførselen, har han vondt????Finn ut HVA det er, ikke bare demp symptomene.
noche Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 stesolid er dessuten sterkt vanedannende. jeg håper du velger å ikke gi det....
Gjest Skrevet 21. november 2007 #10 Skrevet 21. november 2007 Stesolid er det samme som Vival og Valium. Er ikke vanedannende dersom man ikke bruker det flere ganger over tid. Det er et beroligende middel.
ape Skrevet 21. november 2007 #11 Skrevet 21. november 2007 Jeg ville heller aldri gitt stesolid til en 3 åring pga raseriutbrudd og selvskading. Det må jo være bedre å finne roten til problemet, og ikke dysse det ned med beroligende medikamenter. Det er jo en grunn til at han oppfører seg sånn. Medikamentene kan ikke løse problemet.
noche Skrevet 21. november 2007 #12 Skrevet 21. november 2007 Neffi, det er beroligende og muskeavslappende og som du sier vanedannende over tid. men jeg er skeptisk fordi moren ikke vet hvorfor gutten oppfører seg som han gjør, stesoliden "kurerer" ingenting, bare demper symptomene.
Gjest Skrevet 21. november 2007 #13 Skrevet 21. november 2007 Jeg mener han bør få det nå og så oppsøke spesialist. Gutten må jo være utslitt og trenger og roe seg. Ikke noe galt i det. Ganske skremmende faktisk at så mange av dere ikke stoler på legens anbefalinger...
noche Skrevet 21. november 2007 #14 Skrevet 21. november 2007 NEI NEI NEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Leger skriver ut i hytt og pine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hadde jeg tatt imot alle råd fra leger hadde min vesle hatt 32 antibiotikakurer for virus (påvist hver gang) Mange leger har en veldig avslappende holdning til medikamenter fordi de skriver ut stadig vekk. men spør dem hva de gir sine egne barn istedet, da er de ikke mye kjemikalier inn i ungen!
noche Skrevet 21. november 2007 #15 Skrevet 21. november 2007 Da må han få hjelp fra eksperter på autisme, ikke vanlige leger! Får han ikke behandling for autisme?
Gjest Skrevet 21. november 2007 #16 Skrevet 21. november 2007 Hei. Jeg synes dette høres rart ut. Tenker på hva som kan være årsaken til at gutten din er slik. Hva tenker du? Har legen du har vært hos, noen videre plan for gutten din? Har legen henvist barnet ditt videre? Jeg jobber som sykepleier på en barneavdeling, og må si at jeg som mor ville være skeptisk til å følge et råd fra en allmennlege om å gi stesolid mot en slik adferd som sønnen din har, og ferdig med det. Jeg ville følt meg tryggere av å snakke med en barnelege. Det kan være mange grunner til at sønnen din plutselig har fått en slik adferd.
Gjest Skrevet 21. november 2007 #17 Skrevet 21. november 2007 Hvis du har flydd til legen 32 ganger fordi ungen din har hatt et virus sier det kanskje mer om deg enn om legen... Les; Hysterisk mor
Gjest Skrevet 21. november 2007 #18 Skrevet 21. november 2007 Og hva er så behandlinga for autisme??? Det er en kronisk tilstand det skjønner du... ikke mulig å "behandle"
noche Skrevet 21. november 2007 #19 Skrevet 21. november 2007 Neffi neffi skjønner hvorfor du blir hetsa litt her inne, frekk er du, Når hun var baby, og stadig fikk 41 i feber og kramper ja. drit i grunnen min, poenget var at det ble antibiotikakur på respten hver gang, (som hun ikke skulle ha eller fikk-jeg ga den ikke, fikk bare sjekket at det ikke var noe farlig) jeg hadde klar beskjed om å søke lege når hun ble så dårlig.
noche Skrevet 21. november 2007 #20 Skrevet 21. november 2007 kall det oppfølgning da. du neffi, æsj vedder på du er lavt ned i helsevesenet et sted, har ikke peil jo, AUTISTER KAN FUNGERE MYE BEDRE MED BEHANDLING (GÅR PÅ SPRÅK, ØVELSE AV MESTRE SITUASJONER ETC) ENN UTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HERREGUD DET VET VEL ALLE.
Gjest Skrevet 21. november 2007 #21 Skrevet 21. november 2007 Høres litt rart ut da...funket det ikke med febernedsettende, eller var du livredd for å gi en Paracet mot feberkrampene???
Gjest Skrevet 21. november 2007 #22 Skrevet 21. november 2007 Selvfølgelig vet jeg det...men på meg hørtes det ut som om du trodde det bare var å få en spesialist til å se på han så var han kurert....
Gjest Skrevet 21. november 2007 #23 Skrevet 21. november 2007 Dette er ikke et sted for å stille noen diagnose som autisme, man vet så og si ingenting om 3 åringen i dette tilfellet. Men barnet bør, etter hva mor forteller, bli henvist videre i første omgang til en barnelege.
noche Skrevet 21. november 2007 #24 Skrevet 21. november 2007 selvsagt ga jeg febernedsettende før jeg oppsøkte legen eller sykehuset (spørs på tilstanden). Du neffi, la denne diskusjonen ligge død, det var ikke jeg som var hovedpersonen i denne tråden, du er bare her inne for a krangle. Du kommer ingen vei her i livet med å være så frekk som du og lage kvalm. Håper du ikke er sånn på ordentlig. Jeg prøvde bare å gi min ærlige mening om noe jeg brenner for. samme kan det være Ønsker deg en fin dag videre.
Gjest Skrevet 21. november 2007 #25 Skrevet 21. november 2007 Bare her inne for å krangle ??? Vennligst vis til 1 krangleinnlegg jeg har hatt i dag!!!! Dersom du ikke takler en diskusjon så er det opp til deg. kaller ikke dette krangling akkurat...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå