Gå til innhold

Middag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et daglig dilemma... Hva skal jeg finne på i dag?....

Så her er en tråd jeg synes vi alle bør bidra med:

Ditt beste middagstips! (yndlingsrett, en rett familien elsker, det du anser som mest lettvint, sunnest, billigst... Hva som helst!)

Mitt eget bidrag er sunt, veldig lettvint og overrasskende godt:

Lag lommer i kyllingfiletene og putt philadelfia og litt stekt bacon inni.

Stek filetene på panna med godt krydder, salt og pepper. Kan gjerne ha litt ost på toppen til smelting.

Hakk opp rikelig med løk, paprika i diverse farger, rødkål, purre, squash og brokkoli, og rasp et par gulrøtter.

Surr det i panna med god olivenolje og litt soyasaus, og en liten desj fløte om du vil.

Vips! Deilig kyllingtallerken!

Kom med ditt forslag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BLOMKÅLGRATENG

Utrolig god. Min yndlingshverdagsmat fra jeg var liten :o)

- Stek baconterninger

- Kok blomkålbuketter i noen minutter.

- Ha dette i en ildfast form.

- Lag en tykk, hvit saus med to-tre eggeplemmer og litt salt og pepper. (Evt kan man ha litt av vannet man kokte blomkålen i oppi istedet for litt av melken, men dette har jeg aldri prøvd. Blir veldig godt uten og funker fint å "koke" blomkålen litt i mikroen istedet).

- Hell over i formen og vend det skikkelig inn i blomkålen og baconet.

- Vips eggehvitten stiv og vend enten inn i sausen eller legg som et lag på toppen.

- Kavringrasp helt på toppen

ca 180 grader, 30-45 min.

Serveres med poterer og smeltet smør, evt salat...

Skrevet

Tagliatelle med kyllingfilet og groennsaker

skal vi ha i dag.

Skjaerer kyllingfileten i strimler, og gjoer det samme med roed og groenn paprika, loek og litt purre. Surrer dette her sammen med sjampinjong i skiver, og naar alt er ferdigstekt, har jeg paa salt, pepper og en god desj krydderblanding fra old el paso, type burritos eller fajitas. Saa litt tomatpuré, bittelitt vann og masse floete. Lar det smaakoke i ca 10 min, mens tagliatellen koker.

Serveres med litt revet parmesan paa toppen. Knallgodt!

Skrevet

Ja, det problemet er veldig kjent!!! Gjør meg ikke noen verdens ting å lage middag, visst jeg bare vet hva jeg skal lage... Hos oss er ungene litt vanskelige i maten, så alt av ferdige gryter fra Toro ol kan bare droppes...

Hver mandag handler jeg og minstejenta til hele uka, denne uka blir det:

-Hjemmelaget kjøttkaker og kålstuing

-Pasta og kjøttdeig

-bollefrikassè (boller av bolledeig kjøpt hos slakteren)

-fiskepudding i hvit saus

Fredag blir det alltid litt mer 'kosemat'

Lykke til!

Skrevet

Noe vi lager innimellom er:

Potetstappe (helst hjemmelaget)

Skinkeboks som deles i skiver.

Kokte egg, som deles i to uten skall.

Erter

Agurk og tomater, eller andre grønnsaker.

Som oftes en middag når alle er lei av å lage middag, og ingen aner hva vi har lyst på. Min bestemor pleier å ha remulade til også, men det liker vi ikke her i huset. Ungene er veldig glade i det også.

Til hovedinnlegger: Prøv å legg en skive hamburgerrygg inni kyllingbrystet istede for bacon. Det pleier vi å ha.

Skrevet

Hei!

Forstår dilemmaet ditt veldig godt :) Denne middagen er favoritten til mange barn jeg kjenner... også i tillegg er den sunn og enkel.

600 g hvit fisk, jeg bruker torsk. Gjerne gourmet torsk fra frysedisken. La den være halvtint før du putter den i ildfast form med et par SS vann, litt salt og gjerne sitronpepper på toppen, folie over. 180 grader midt i ovenen til fisken er hvit ca 20 min - halv time.

Så kan du velge om du lager hvit saus selv med kraften fra fisken, eller om du velger toro måten:) men husk da å bruke litt mindre væske enn det som står på pakken.

Så putter jeg ca 100g ferdig rensede reker ( de vakum pakkede er best) opp i formen med fisken, kan også bruke champinjong og hermetiske blåskjell, stekt bacon er også godt. bare å bruke fantasien..

Så helles den hvite sausen over, ost på toppen eller strøkavring. inn igjen i ovnen på 220 grader til den har fått en gylden farge.

kokte poteter eller potetmos til...veeldig godt :)

Lykke til! og takk for ditt tips..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...