Gå til innhold

Jordmor/Fastlege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om hvem av de dere bruker å gå fast til. Selv går jeg fast til legen min, han tar prøver/mål og sjekker det som trengs å sjekke..

Jordmora har jeg vært hos 2 ganger og hun er så utrolig spesiell at jeg føler hun ikke gir meg noe...

Hva får dere utbytte av dere som evt går til jordmor kontra fastlege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei;-)

Min jormor er kjempe nydlig..

Jeg føler hun kan svare mere og bedre på alle mine rare spørsmål og har mye mye medre tid til meg enn legen min..

Siden dette er barn nr 2 så har vi snakket masse om sist fødsel amming og stort barn..

Det har vert urolig deilig og kunne gå gjennom sist fødsel og spørre om alle de tingene man trudde var litt unormale som egentlig har vist seg og være helt normalt..he he..

Men en venninne av meg hadde en anne jordmor som hun ikke fikk noe utbytte av og valgte derfor og kun gå til lege;-)

Skrevet

Ja, her tror jeg det dreier seg om kjemi!

Jordmora mi er helt ok. Jeg har hatt et problemfritt svangerskap, så jeg synes liksom ikke jeg har hatt noe å spørre om. Neste gang skal vi snakke om amming, så da blir det vel mer konkret tenker jeg.

Fastlegen min fikk vikar i sommer, og det er en ung og meget pen herremann på min egen alder.... det blir liksom så rart å gå til han, og tror ikke jeg hadde fått meg til å spørre om hemorrider etc til han hihi

Men skal vel innom han en gang eller to på slutten vil jeg tro. er ikke det obligatorisk?

Skrevet

Hei, jeg går annen hver gang til lege/jordmor. Jeg føler at legen min har veldig god peiling på kroppslige tinge (feks. blodtrykk, svangerskapsforgiftning).... Mens jordmoren min har veldig god greie på hva som er normalt i forhold til graviditet...

Føler at jeg får best utbytte ved å gå til begge to....

Skrevet

Jeg har ikke vært hos lege i løpet av svangerskapet - kun JM. Er 33+2 i dag.

JM er helt fantastisk og jeg kan snakke med henne om alt. Dessuten har hun jo født 5 barn selv, og vet hva jeg lurer på.

Nå skal det sies at jeg foreløpig har vært lite plaget i svangerskapet, og siden alle verdier ligger innenfor normalen har det ikke vært nødvendig med utvidet kontroll hos lege. Jeg føler meg helt trygg ved kun å bruke JM.

Da jeg fikk bekkenplager for noen uker siden, gikk jeg direkte til kiropraktor og fikk både behandling og sykmelding av henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...