Gå til innhold

Til dere som bruker tøy bleier!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fryktelig lyst til å prøve..

Har sett på de med knapper, noen med erfaringer?

Jeg tenkte å bare kjøpe et par stykker, men så kom jeg til å tenke på at d kan jo være greit å kjøpe noen så jeg fyller opp en vaskemaskin.

Hvilke erfaringer har dere med tøybleier. Hvordan gjør dere d med bleiene inntil dere vasker bleiene?

Trenger en ekstra innlegg i bleiene?

Gode linker til nettsider som selger tøybleier!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Dette er min tredje baby med tøybleier, så jeg har litt erfaring...

De med knapper er supre når babyen er 4 mnd +++. Har kjøpt nøstebarn sine, litt dyre men jeg er fornøyd. Lillesnuppa mi er 5 mnd og bruker brettebleier ennå, kun av latskap fordi jeg ikke har vært på lofte ennå. Mere arbeid med brettebleier da. Jeg har ei bøtte med vann og lokk stående på badet som jeg fyller opp. Det blir ingen lukt, men når du setter på de til vask så lukter det. Annbefaler nøstebarn.no.

Skrevet

Er det Fuzzi Bunz e.l. du mener? Har forsøkt de selv og er ganske fornøyd. www.bleieboden.no, www.kenguruloftet.no, www.stellerommet.no. Inne på www.tettinntil.no er det et eget forum for tøybleier, der kan du også få kjøpt de brukt slik at du får testa litt av hvert, men det forumet må du søke på.

Skrevet

Hadde jeg bare hatt plass til en tørketrommel så jeg kunne brukt tøybleier.... *drømme* Har liksom så vidt mulighet til å få tørr klær og håndduker før neste maskin skal henges opp. Har ikke tørkekapasitet til tøybleier...... =o(

Okei, vet det ikke hjalp på det du spurte om, HI. Men det var ett lite hjertesukk.....

Gjest Ut på tur
Skrevet

Vi kjøpte brettebleier på Nøstebarn før hun ble født. det er ikk eså ille dyrt... det var en grei måte å teste om vi gadd det med vasking osv.

F.eks fuzzi bunz er jo veldig dyre.

Brettebleiene kan jo også brukes som gulpekluter ;)

Anbefaler deg tettinntil.no

Skrevet

Hei :) Blir så glad når folk viser interresse for tøybleier!!

Vi bruker FuzziBunz, og de er kjempeenkle i bruk. Lette å ha på, lette å vaske og tørker raskt (vi tørker i tørkeskap da). Har kjøpt ekstra innlegg, fordi det følger med ett mikrofiberinnlegg pr bleie, men vi syns det er bedre med to. Også rispapir inni, som fanger opp bæsj.

Jeg kjøpte bleiene på ebay.com, fra USA. En pakke med 10 bleier kosta 1000 kr (inkl. porto), så det ble ganske billig. Jeg slapp toll (heldig!) men hun jeg kjøpte fra skrev på mye mindre i verdi på pakken, så det hadde ikke blitt så mye i toll uansett. Det lønner seg å spørre selgeren om pris på porto og om de kan skrive mindre verdi på pakken, før du legger inn bud.

Jeg har ikke erfaring med andre bleier, men er veldig fornøyd med FB!

Skrevet

Tettinntil er bra, synes det er litt rotete der men når du kommer inn i det er det mange lure tips!

Jeg bruker cottonchild (.no) sine, og jeg er veldig fornøyd med dem. De ligner på nøstebarn sine med knapper, bare det er borrelås på dem.

De er litt små i størrelsen, så har hatt de litt kortere tid enn de sier før jeg må opp en størrelse. De har også en type som er trykkknapper på og de tilpasser du etterhvert som barnet vokser.

Vi bruker ikke innlegg om dagen, men om natten bruker vi det. Da skifter vi på ham ca. 23 og det holder helt fint til morningen, han våkner mellom åtte og ni.

Kjøpte microfiberbukser fordi jeg tenkte det var greiere enn ullbukser, men gikk kjapt over til ullbukser utenpå. Ull gjør det mindre klamt og er jo så søte:)

Vi synes det er kjempe kjekt med tøybleier! nå har vi vaskemaskin og tørketrommel så da er jo ikke tørking av bleiene noe problem. Oppbevarer de i bossbøtte (søppelspann da), og putter de rett i maskinene på forvask, så fyller vi på med annet lyst tøy.

Utenom litt startproblemer med litt sår stump, har vi helt sluppet å bruke salve eller pudder. Huden er helt fin!

Bare spør om du lurer på noe mer. Blir så ivrig jeg!!!

Gjest Ut på tur
Skrevet

stellerommet.com har tilbud på fuzzy bunz nå, 899,- for 6 bleier

Skrevet

Hei! Så flott at du også vil bruke tøybleier! Jenta mi er 4,5 mnd, og jeg bruker t.b på henne mens samboeren min bruker vanlige..hehe.

Har prøvd f.b bleier, wonderoos, og brettebleier med brillebukse og ullbukse.

Liker best brettebleier,men vurderer å gå over på formsydde fordi hun spreller så på stellebordet. ;) Hiver de bare i ei bøtte (uten vann,og det lukter faktisk ikke..)og vasker de på 90 grader hver tredje dag ca.

Har 3 par fuzzy buns(de med knapper) i str small som du kan få billig om du vil. Brukt et par ganger bare siden jeg liker brettebleier best ;)

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for alle svar!

Må ta meg en tur på tettintil forstår jeg, har brukt den siden litt før også, da jeg er ivrig bærer! :o)

Er så kjekt å se at d er flere som interesserer seg for dette!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...