MammaTilToSjarmører+Spire Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Er gravid 24 uker på vei, minstemann er 10 mnd og ekstremt aktiv. Har begynt å få bekkenløsning og om kvelden er det skikkelig smertefullt. Har også en gutt på syv år, samboer er sjømann og har vært ute i 6 uker og det er meningen at han kommer hjem til jul igjen. Men nå orker jeg rett og slett ikke mer, føler meg helt utbrent så har snakket med sambo om at han må komme hjem nå fordi jeg er så sliten. Føler jo at jeg er elendig på å gå gravid, og han mest sannsynlig må ta tre uker fri nå uten lønn. Vet ikke om jeg bare skal ringe ham opp igjen og si at jeg skal holde ut disse siste tre ukene, noen som har et godt råd ?
☆Anonymia☆ Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 jeg vet egentlig ikke jeg.. vanskelig spm.. men jeg hadde nok fått dårlig samvittighet..men det får jeg for nesten alt da..
Sivalur Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet, du kan jo få kroniske plager av bekkenløsning hvis du ikke er forsiktig! Men hvis det blir trangt økonomisk for dere, finnes det andre muligheter? Har dere noe familie eller venner i nærheten som kan hjelpe deg, eller kan du leie inn litt hjelp? Kanskje noen ungdommer i nærheten som har korte skoledager og snart juleferie som kan hjelpe deg mot litt betaling?
Gjest Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Har du ingen andre som kan hjelpe? Greit å få jobbe mye nå som man skal betale halv skatt ved neste lønning. Man bør ikke være redd for å be om hjelp.
SaDa Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 regner med du er i permisjon. Trur du kan få sykemelding sånn at pappaen kan overta permisjonen din. Ring fastlegen din og hør om de har noe forslag til hvordan det kan løses.
Prins&Prinsessa Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Ja, er du i permisjon? Men uansett syns jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet. Du har bekkenløsning. Hadde det selv. Å er nå over 1år siden graviditetn, har hatt behandling i 6måneder, men ikke noe bedre. Hadde jeg vist bedre hadde jeg tatt mer hennsyn i svangerskapet og etter. Han kan godt være hjemme litt så lenge det går bra økonomisk for dere da. Er ikke noen besteforeldre som har lite å fylle dagen med som kan bo hos deg en stund?
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Kanskje dette er noe: http://www.nav.no/page?id=344
MammaTilToSjarmører+Spire Skrevet 21. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. november 2007 Økonomisk går det greit, og ja jeg er i permisjon frem til februar. Får litt hjelp av mine foreldre på kveldene, men det er dagtid som er verst. Kansje jeg skulle ringt legen og høre om han kan hjelpe, er vel verdt et forsøk.
Prins&Prinsessa Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Når du er i permisjon og sykemelder deg har ha rett på å overta din permisjon. Så ring fastlegen din å få deg en sykemelding
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 21. november 2007 #10 Skrevet 21. november 2007 Dårlig samvittighet er forresten det siste du skal ha!!! Jeg hadde aldri greid meg i svangerskapet med vesla hadde jeg ikke hatt barnefar i nærheten.
SaDa Skrevet 21. november 2007 #11 Skrevet 21. november 2007 Trur du kan få barnehageplass når du har bekkenløsning. Sjekk med legen eller helsesøster. må nok evt ha et brev derfra for å få det
MammaTilToSjarmører+Spire Skrevet 21. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 21. november 2007 Tusen takk for mange gode råd, skal ringe fastlegen så snat de åpner igjen etter lunch !!
Gjest renate&nydelige christina Skrevet 21. november 2007 #13 Skrevet 21. november 2007 Det sier seg jo selv at når man er gravid og har en baby i tillegg så tregner man avlasting! Men har du ikke en mor,far,tante etc så kan passe gutten på 10min noen dager i uken?
Gjest renate&nydelige christina Skrevet 21. november 2007 #14 Skrevet 21. november 2007 ehh..mente 10mnd..hehe:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå