Gå til innhold

Blødning/spotting (liten) etter trening. Noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener aerobic og step, men nå har jeg ved to anledninger fått en liten blødning (brun, ikke friskt blod) morgenen/dagen etterpå. Det varer utover hele dagen, men det er ikke snakk om veldig mye. Det ligner på ingen måte en menstrusjonsblødning, mer som spotting dagen før mensen. Forrige gang var det ikke så mye, så jeg beroliget meg selv med at dette går bra, men denne gangen var det mer...

Jeg kjenner at jeg blir skikkelig redd. Er i 13+4 idag og jeg kan ikke miste dette barnet... Hva ville dere gjort? Jeg kommer nok til å la være å trene aerobic/step et par uker framover, og tror jeg vil ringe legen min i dag.

Jeg har ennå ikke hørt hjertelyd eller vært på ultralyd, så jeg er redd for at noe skal være galt.

Er det noen som har lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... jeg får ikke tak i legen min før tirsdag. Hun hadde fri.

Er det noen som har råd eller beroligende ord? Det er ubehagelig å gå rundt og være bekymret...

Skrevet

Hei. Selv om jeg ikke er noen lege, kan jeg berolige deg med mine erfaringer. Jeg har hatt blødninger i begge mine svangerskap. Slike blødninger du beskriver. Jeg har et barn og er 23 uker på vei nå.

Tror årsaken denne gangen var at morkaken lå ganske nær åpningen, det så de på ordinær ul.

Jeg har også hatt en styrtblødning en gang, og da ble jeg skikkelig redd, men alt var bra.

Jeg vet ikke om du hopper mye i timene? i så fall ville jeg roet ned dette litt, da blodårene og slimhinnene er ganske skjøre der nede nå. Kanskje du kan velge litt roligere partier nå, uten så mye bråe bevegelser og hopp.

Jeg har fått råd av legepersonell at om du ikke blør mer, og at den ikke øker, men stopper av seg selv går det nok veldig bra. Og at du ikke har smerter. Om du ikke vet det så er det brune blodet tegn på en gammel blødning, og det er nok derfor du får det dagen etter trening.

Masse lykke til. Det går nok veldig bra skal du se;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...