Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Har nett arvet lekegrind og skal begynne å bruke den, Fikk den i går,så det er helt nytt. Lillegutt (8mnd) likte seg godt der i går og nå leker han oppi der. Ikke noe sutring ol.. Ler og skråler på. Han reiser seg, kryper over alt, går langsmed bordet/sofaen ol.. Så jeg måtte før ta han med overalt. Kan jeg la han sitte og leke der mens jeg er i dusjen (får ikke hold øye med han,men kan jo ha døren åpen), nett utenfor med boss. Er litt redd for hva som skal skje, men er jo bedre når jeg feks skal dusje og ha han der enn at jeg må kle av han alt ettersom han dytter inn dørene på dusjen og kommer inne... I tillegg tar den ganske stor plass i min lille stue, så er litt i stuss om jeg skal ha den. Er det lurt og evt bruke sengen som "lekegrind" om når jeg må dusje?? Ellers så er han vandt med å krype ettermeg i leiligheten og leker fint på gulvet.. Gode råd og tips tas i mot med takk....
Fabelaktiv Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Hvis han syns det er like stas å bruke sengen som 'lekegrind' og du har dårlig med plass så er det vel kanskje lurt å kvitte seg med den. Jeg ser absolutt ikke at det er et problem å sette barnet i lekegrind mens man dusjer el.lign
@nemone Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Til førstemann brukte jeg den nettopp når jeg ikke kunne holde øye med henne hele tiden. Brukte den fra hun begynte å bevege seg rundt (hun var veldig tidlig ute og begynte å åle fra 4 mndr). Hadde stor glede av den med førstemann, hun lærte også å stå i den, heiste seg opp etter rekkverket (og da ble det på tide å senke bunnen ja...). Lekegrinda står på stua og senga står på soverommet, og jeg er opptatt av at senga er til å sove i, ikke leke i (mener det gjør det lettere ift soverutiner). Med nr 2 handler det litt om å stenge nr 1 vekk fra nr 2 når vi ikke kan ha full oppmerksomhet. Nr 1 er veldig omsorgsfull og snill med nr 2, men av og til går det litt over styr, og da er det greit å få nr 2 unna nr 1. For ikke å snakke om at lekegrinda er kjekk og hive leker oppi om kvelden når vi prøver å få litt system i kaoset...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå