Suss@ med 3 gutter Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Da har jeg kommet fra legen, og vi bestemte oss for å få han målt.. Ligger å litt over på sf mål! Har fått får meg att han er så helt gedigen, og må bare få vite om jeg skal føde en på 5 kilo eller noe.. Noen flere som har målt bebisene i magen? Eller estimert fødselsvekt?(er det ikke det de heter?)
Athina' Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Jeg skal tilbake for å gjøre det neste uke jeg også :-) Men SF mål og størrelse har lite å gjøre med str på baby ja. For jeg ligger fortsatt over det grønne feltet, og for 3 uker siden var han -5%, 2 uker siden -12% blir interessant å se hve det blir neste uke, så det blir ikke noe monstergutt på meg nei :-) Men som gyn sa til meg: "måler jeg feil med 1 mm blir det +/- 3 % så vi bryr oss ikke om noe før det er 20% +/-, og en annen ting er at vi måler ikke hele babyen(legg/lår med muskler, hender osv) så vi kan umulig vite eksakt vekt!" Og det har vi jo sett i tråder opp og ned i mente her at de har fått estimert mye+%/mye -% på babyene sine og ut har det kommer helt normal vektige barn :-)
mamma&urokråka Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Hvordan foregår det når man skal måle? Hvordan måler de hvor stor babyen er?
Athina' Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 De måler hodet på langs og tvers, lårben og magen(tror det også er på langs og tvers) 3 ganger så tar de gjennomsnittet så poff får de mål som de regner ut i fra en tabell og gir deg +/- % estimering. Noen har fått i gram hva babyen er akkurat da og da vil jeg tro de går ut fra normalen som jeg tror var 3800 gr for gutter og 3600 gr for jenter, går på uker så fjerner de eller legger til den % så får de en ca vekt.
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Fikk estimert fødselsvekt til ca 3,8 kg når jeg var i ca 32. I uke 36 fikk jeg estimert vekt til 4,3 kg. Fikk litt hakeslepp da, gitt. Har født en på 3,9 kg tidligere og sleit veldig med å få han ut. Fikk beskjed om å ta kontakt 2 dager over termin om ikke noe har skjedd for ny vurdering, men vet ikke om jeg klarer å vente så lenge (er bare 12 dager til termin,men lenge nok) Tror jeg kommer til å ringe til uka om ikke fullmånen gjør underverker til helga, He he... (ligger forresten ganske langt over på sf-mål også)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå