Knøttefrøken Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Jeg skal tilbake i jobb etter permisjon februar 09. Det vil med andre ord si at jeg må søke barnehageplass ved opptaket som kommer nå i Mars(da er babyen min 3mnd). Jeg Trenger plass fra jan/feb, hvordan blir det med inntaket da? Blir jeg vurdert sammen med barna som skal starte på høsten? Må jeg betale for evnt plass fra aug-den dagen poden starter for å i det hele tatt få plass? Ble kanskje litt rotete, men hvordan fungerer opptaket for vinterbarna?
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Den vanlige prosedyren er å søke barnehager innen søknadsfristen. Deretter får dere beskjed i løpet av våren/ sommeren om dere får plass, evnt. om dere må stå på venteliste. Opptak skjer gjerne fra 1.august, så fra da må du betale for plassen uansett om du benytter deg av den eller ei, for å beholde den. Det er noen barnehager som tilbyr rullerende opptak, da må du betale for plassen fra datoen du får den. All informasjon om dette fåes når du søker Kommer også veldig ann på hvor du bor, hvordan dekningen er.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Mange barnehager tar inn flere barn når januar kommer. Alle de barna som fyller 3 år det nye kalenderåret blir da regnet som "større barn" og da trenger de ikke så mange ansatte per barn (1 voksen per 3 barn under 3 år, og 1 voksen per 6 barn fra 3 år). Vet ikke helt hvordan det fungerer med søknadsfrister o.l. når man helst vil ha barnehageplass fra januar av....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå