Gå til innhold

Må bare få ut litt frustrasjon...grrr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag sov gutten min på 2,5 år når pappan skulle kjøre på jobb. Det pleier han aldri gjøre men klokken var 08 og han sov. Jeg sa til mannen min at han ikke måtte vekke ham. Jeg er hjemme med lillebror på 8 uker og jeg kunne levere han idag.

Gutten våknet kl 08:30 å var blid som en sol. Han spiste frokost , fikk på klær og så var det full fart på vei til barnehagen. Det tar meg ca 20 min at gå da gutten står på ståbrettet og lillemann sover.

Da vi kom til barnehagen fikk vi bare ett surt "det er turdag idag så du må bare få klærne på ham i full fart" ikke hei en gang. Okey, jeg hadde ikke fått med meg at det var turdag fordi det pleier være det på torsdager. Jeg tok dressen på gutten og gikk ut. Alle barnen stod utforbi porten og ventet. Gutten min blev glad for å se beste vennen sin og gav henne en glem og tøyset litt. Han fikk klare beskjed om å stå roligt fordi nå skulle de gå.

Jeg gikk inn igjen, ryddet klærne på plass oghengte opp sekken og kikket på klokken. Den var da 09:31....da hadde jeg alltså levert gutten ca 09:20 den dagen og siste frist er 09:30.

Jeg begynte å gå hjemover og gikk bak gruppen med barn som skulle på tur. Jeg hørte gutten min gråt. Plutseligt tar hun ansatte som går å holder ham i hånden, tak i armen hans og rister han og sier" nå slutter du å griner og går fint".

Jeg hadde så lyst å gå bort til damen, riste henne og ta gutten min å gå hjem!!!!!

Jeg føler han blev straffet fordi jeg kom "for seint" med ham idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det hadde ikke jeg heller likt! Tror jeg hadde tatt opp med barnehagen hvordan de snakker til barna - vi har også opplevd at gutten vår har blitt "straffet" fordi vi har levert han et par minutter for sent... Og det aksepterer jeg ikke. Nå leverte jo ikke du han sent en gang, du var jo der i tide?

Skrevet

Ta det opp med styrer. Et klokkeslett er et klokkeslett, og så lenge du var innenfor kan de ikke si noe. Å straffe barna forde de er sure på foreldrene er ihvertfall helt uakseptabelt (om det var det de gjorde da)

Skrevet

jeghadde faktisk gjort det...hadde gått frem der og tatt han med meg hjem...fy faen for en bitch..

Skrevet

Vet du hva, dette tar du opp med ped-leder eller sttyrer. Du betaler for en tjeneste, og de får værsågod å opptre høflig mot deg, særlig når barna er tilstede. I tillegg synes jeg du kan gjøre det klart at det ikke er greitt at de snakker slik til sønnen din. Stå på krava - lykke til:-)

Skrevet

Ehhh......hadde gitt klar beskjed! Først hadde jeg val hentet gutten min der og da. Deretter hadde jeg tatt en telefon til bestyreren i barnehagen.

Har en gutt selv i barnehagen (og to jenter som har gått der) og hadde aldri funnet meg i noe slikt.

Skrevet

Det har vært en god del ting jeg har reagert på i barnehagen denne høsten. Men jeg vat at gutten trives og han vil jo gå dit hver dag.

Vi har en del ting vi har lyst å ta opp men vi tenkte vi skulle gi det til etter jul og se om ting blir bedre. Jeg har ikke lyst å "kjefte" fordi jeg mener og tror at de som jobber der gjør det beste de kan. Men hvis ikke ting blir bedre må vi nok be om et møte.

Skrevet

Jøss, hva var det for slags oppførsel, da? Jeg skjønner godt at du reagerte; det hadde jeg gjort også.

For gutten din sin skyld bør du ta opp dette med pedleder eller styrer. Hvis det ikke har vært noen sånne saker tidligere, ville jeg tatt det opp med pedleder. Du har jo ditt på det tørre! Og uansett om du hadde kommet for sent eller ikke, skal jo ikke det gå ut over gutten din!! Og skal de si noe til deg om det, noe de for så vidt ikke har grunn til, så må det da skje på tomannshånd, uten at gutten din hører det! Barn på den alderen skjønner mye, og de skal ikke høre slike ting.

Skrevet

Jeg hadde gått rett bort til damen og spurt hva som feilte henne og tatt med ungen hjem den dagen.

Slik oppførsel er uakseptabelt og styrer hadde og fått høre så det holdt, uansett hvor mange ganger jeg har sagt fra til barnehagen tidligere..

Hadde hatt vondt i magen hvis jeg hadde gått hjem etter å sett slik uten å gjøre noe..

Skrevet

Herregud, det var da unødvendig å gjøre med en liten gutt!

Synes dessuten at du gjorde en god jobb med å få han i tide til bhg., er ikke alltid like lett når man har en liten baby i tillegg.

Du får bare si at jeg hørte det som skjedde da jeg gikk, og det setter jeg liten pris på. Eller var det bra du ikke tok han med deg igjen, det kunne iallefall ha virket veldig dramatisk på gutten din.

Er evig takknemlig for barnehagen til snuppene mine og de som jobber der, skjønner at det ikke er en selvfølge!

Lykke til!

Skrevet

Ja, jeg har vond smak i munnen! Jeg hadde bare ikke lyst å ta han vekk og kjefte på damen da han og alle andre unger var der.

Skrevet

Det skjønner jeg godt...

Kjenner det koker inni meg på din vegne...

Skrevet

Dette syns jeg slett ikke du skal finne deg i, hverken at de snakker slik til barna eller blir sur for at du leverer sent.

Du betaler for å ha gutten din der i barnehagens åpningstid, og da er det ingen som kan sette noen grense for når det er for sent å levere eller for tidlig å hente for den saks skyld.

Det barnehagen kan si noe om er at det etter et visst tidspunkt på morgenen er en viss fare for at man er dratt på tur. Så hvis man kommer senere enn dette tidspunktet så har man bare seg selv å takke. Barnehagen kan ikke nekte å ta imot barn etter visse klokkeslett, men dersom de er på tur må du kanskje selv sørge for å frakte han til turstedet, hvis han ikke kan være på en annen avdeling.

En annen ting er at det kan være greit for barna å ikke komme så veldig sent, fordi det da kan være vanskeligere å komme inn i leken o.s.v. Men dette er ting barnehagen bør opplyse som en informasjon, ikke absoliutte regler. Det er foreldrene som bestemmer over sine barn!

Skrevet

Jeg er enig med de fleste at dette hørtes lite hyggelig ut, men det kan jo hende du legger litt mye i det. Det er for det første ikke sikkert de ansatte mente å virke sure da de sa det var turdag. Kansje de bare var litt opptatt av de andre barna eller noe eller kansje det faktisk hadde kommet en spessiel beskjed om at denne dagen måtte alle komme litt tidligere?

Når det gjelder at gutten din gråt og det som skjedde da tror jeg du burde spørre hva som hadde hendt. Du så jo ikke forhistorien. Kan jo hende reaksjonen var helt på sin plass. Det blir litt overdrevet for meg å tro at de ansatte "straffet" din sønn for å komme sent ut fra det du skriver her.

For meg hørers det ut som om du tolker alt i værste mening her. Hør med de ansatte. Det er ikke sikkert dette er noen sak i det heletatt.

Skrevet

Jeg er enig med deg Poamin. Derfor skrev jeg at jeg følte det sånn men jeg mener og tror at de som jobber der er profesjonelle og glad i barna. Jeg vet også at gutten min kan være vanskelig og det er endel trass. Han er 2,5år! Jeg er veldig obs på mine føleser (og hormoner) og har ikke tenkt å gjøre en sak ut av ting som ikke er av betydelse. Det kan godt hende han fortjente kjeft men jeg tar ikke å rister ungen min og syns ikke andre skal gjøre det heller. Og jeg så at hun ristet ham, han datt ner på knærne!

Vi hadde ikke fått beskjed om at det var tur dag. Jeg henter gutten hver dag kl 13:30 og snakket med ped.lederen igår. På ukes planen står det turdag?

Jeg blev sur fordi assistenten ikke sa hei, eller go morgen til gutten da vi kom. Hun sto alene inne...alle andre var gått ut så hun var ikke opptatt med andre unger.

Jeg vil ikke bli en mor som ikke hører på de voksne og alltid tar barna i forsvar. Jeg vil ikke snakke stygt om eller kjefte på ansette i barnehagen hvis gutten min hører på. Gutten min skal lære seg å respektere alle voksne og det gjør han ikke hvis jeg snakker nedlatande eller stygt om folk. Men han er det viktigeste og beste i livet mitt likevel......

Takk for svar alle sammen

Skrevet

Men uansett skal ikke et barn bli ristet av de ansatte i barnehagen..

Jeg har selv reagert på en ansatt der mitt barn går, da han tok et barn hardt i overarmen og "satte barnet på plass der han skulle være". Merket etter det at min tillit til denne ansatte var borte. For sånn gjør man bare ikke! Og når det i tillegg er risting i bildet.. Nei, dette ville jeg tatt opp snarest mulig. Hva har et 2,5 år gammelt barn å stille opp med i forhold?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...