Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Fikk Ul på Ullevål på julaften og tenkte først juhuuuu dette blir en bra julegave... Men så tenker man og tenker man og fant ut at: HVA DERSOM DET BLIT PÅVIST AVVIK?? På selveste julaften liksom Har to venninder som har mistet sent i svangerskapet og derfor tenker man jo plutselig fler og fler skumle tanker.... Er det noen flere av dere som har fått UL på denne dagen? Eller noen som kan dele tanker med meg? Prøver å koble ut, vet at sannsynligheten er liten for alvorlige avvik, klumpfot eller nyreproblemer kan jeg leve med lissom... :S
Bebis08 Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Hvis det er noe galt så bryr du deg nok ikke om hvilken dag det er. Men det er HELT sikkert ikke noe galt, ville bare ha gledet meg :-)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Jeg skal skrive dette innlegget med anonym,for her er det nok mange som ikke er enige med meg.. Enig med deg om at det var en kinkig dato, i tilfelle noe skulle være galt.. I mine øyne har du 3 alternativer: 1. vente til ordinær ul 2. betale litt for en 3d ul litt før 3. grine litt på legevakta en kveld for det ene eller det andre, så blir du sendt på ul.. Kjenner flere som har gjort siste der.. Uansett, lykke til!
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 29. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2007 Hihi.. tusen takk for innlegg begge to. VELDIG GODT med forståelse;) TEnker som dere begge i en sann miks og gjør underverker å bare høre andres syn på saken. Vingler litt mellom å betale for en privat UL eller bare tenke at det må gå bra det gjør jo stort sett det.. Og dessuten, så lenge man iallefall hører hjerteslagene før så burde mye være avklart der... Litt småskeptisk til å grine meg til Ul da det sikkert kommer på helsekortet som en evnt blødning el. som egentlig ikke er reell.. Men gjett om jeg skal tyyyyyne jordmor når jeg skal til henne 14 desember.. Hva hvis, hvor ofte hva om, hva gjør jeg, Hjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp. Kanskej jeg får UL fordi jeg er så "engstelig"? tenker iallefall en del på det. 'Men galt kan det jo alltids gå selv etter UL så skjønner ikke hvorfor jeg egentlig tenker på dette ..
Solum Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 kan du ikke be om en annen dag, si du skal reise bort i julen, mange som gjør det.
Blå + en i magen Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Hei! Jeg skal på UL på julaften:) Men jeg har jo akkurat vært å sett at alt er bra, så da blir det jo litt annerledes, siden det er det du er bekymret for... Men, mest sannsynlig så er alt helt bra med babyen din!! Jeg hadde nok selv tatt timen på julaften, og om nervøsiteten hadde tatt overhånd hadde jeg betalt for en privat UL nå i forkant. Hvor skal du på UL? Jeg skal på Ullevål og der var det ingen andre ledige dager før i januar. De fikk pressa meg inn på julaften liksom, så tror ikke det er bare bare å fine ny time nå heller... Alt går nok bra!! Tenk deg den fantastiske julaften da, å få se den lille svømme der inne. Blir jo en ekstra bra kveld da!!
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. desember 2007 Hei Simba999 Vært uten nett en god stund nå men tittet innom i håp om å finne svar på hva jeg gjør med denne Ul-timen min. Klarer iallefall ikke vente lenger enn julaften så pt er min andre mulighet å betale for en privat UL. Sannsynligheten er jo ganske liten for at noe er galt. Men hva hvis? Skal være sammen med svigerfamilie for første gang og føler meg ikke så nær de at jeg takler en dårlig dag med de.... Lurer på hvorfor jeg skal være så usikker. Men å være gravid og at alt har gått så bra hittil er nesten for godt til å være sant!!! Jeg skjønner det fortsatt ikke!! Har også time på Ullevål, kanskje vi sees hehe.. Og dersom det skulle være noen flere som har UL julaften eller som har noen tanker er jeg veldig glad for litt råd og tips. Tenker litt på dette om dagen kan en si!
mummimammsen Skrevet 13. desember 2007 #8 Skrevet 13. desember 2007 Hei. jeg skal også på UL på julaften på Ullevål. Har tenkt litt de samme tankene som deg, men kommet frem til at det helt sikkert står bra til med barnet. Vi vil vite kjønnet, så da blir det jo en liten ekstra julegave:) Lykke til:)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 13. desember 2007 Oi det er jo mange av oss her inne. Så artig! KOmmer til å titte litt i gangene tenker jeg:) Har idag kommet frem til det samme som deg og fikk en merkelig beskjed fra en healer jeg var hos (av alle ting) om at alt var helt bra med de der inne de stod i kø???? Det var bare å glede seg.. håper virkelig han bare tuller med det siste, men at alt var bra likte jeg godt å høre! Masse lykke til tilbake til deg muffis;)
Blå + en i magen Skrevet 13. desember 2007 #10 Skrevet 13. desember 2007 Barnkanskje.... Det er jo helt normalt å tenke som du gjør, og å være bekymra før ultralyd. Tror de fleste er det jeg... Nå er det ikke lenge igjen til julaften da. Halvannen uke. Så om du ønsker en privat ultralyd før det så bør du jo være rask om det skal ha noen hensikt. Får du vite noe du ikke vil vite 5 dager før jul eller på julaften, så tror ikke jeg det spiller stor rolle, jeg tror man blir like lei seg uansett i julen! For meg hadde det vært det samme, julaften hadde blitt totalt ødelagt uansett!! Men, nå skal vi jo ikke tenke sånne tanker!!! Det er jo bra med babyen din vet'u! Du har jo ikke hatt tegn til smerter eller blødninger heller, og du er jo godt over de 12 ukene nå! Det kommer til å gå kjempefint!!! Jeg synes du bare skal glede deg! Hihi, ja vi sees kanskje på Ullevål da:)
Blå + en i magen Skrevet 13. desember 2007 #11 Skrevet 13. desember 2007 Flere som skal på Ullevål på julaften:) Hun jeg bestllte timen av i resepsjonen der sa at julaften var en kjempekoselig dag å komme dit på! Så da kan vi bare glede oss! Det blir jo en ekstra julegave + litt ekstra julestemning på oss:)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 16. desember 2007 Gleder meg faktisk dobbelt til julaften nå. Tusen takk for hyggelige ord også Simba Er jo ekstra spesielt med Ul nettopp på denne dagen. Og som du sier, er det den dagen eller en annen så blir den som den blir samme hva! Er veldig godt med litt støtte fra medsøstre her inne Noen andre som vet AKKURAT hvordan den saken er ikke bare andre som forsøker å vise sympati eller forstå.. Vi er jo igjennom mye av den samme tankemølla alle mann tenker jeg. Og som du sier er det jo normalt.- Ul er jo en stor happening!!!! Kan nesten ikke tro at om 8 dager skal jeg se den lille spira som terroriserer i magen min (vokser enormt om dagen....) God jul alle mann.. hehehe..
Blå + en i magen Skrevet 16. desember 2007 #13 Skrevet 16. desember 2007 Du får ha masse lykke til:) Leste på mai-forumet at du håpet å se kjønn, så det blir jo ekstra koselig! Rekker vel akkurat å kjøpe en jente eller gutteting før jula setter inn da;) Gooood jul! Bare en uke igjen nå
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #14 Skrevet 17. desember 2007 Hihi.. Vi går noen spennende dager ivente alle mann.. God jul ja wæææææææææææææææææææææææ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå