Gjest Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Hvor lang tid tok dere før dere ikke hadde vondt i såret og kunne leve "normalt"? Og dere som har hatt ks og vanlig fødsel: hva hadde dere fortrukket ved neste fødsel?
Himmel og hav Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Etter ca to uker var ikke keisersnittet så vondt lenger, kun hvis noen dulta meg i magen, eller det var store humper i veien når jeg kjørte bil. Fødsel nr. 2 var "vanlig"(fikk totalruptur), men det var mye mindre vondt enn keisersnittet, synes jeg, så jeg foretrekker helt klart å føde vaginalt.
snowstorm73 Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Jeg tok bare paracet andre og tredje dagen, etter det ikke noe smertestillende, hadde ikke behov. Gikk en liten tur ei uke etter ks, ble mer for hver dag. Bære ting tyngre enn barnet gjorde jeg ikke i flere uker. Prøvde med en bærepose 2,5 uker etterpå, men det følte jeg og lot være. Jeg har ikke hattt vanlig fødsel men er ikke i tvil at neste også blir ks.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Mine 2 første var vaginale. Siste endte i akutt ks. Etter ks tok det ca 2 mnd før jeg var smertefri selvom jeg ikke hadde noen komplikasjoner. Har absolutt ikke planer om flere barn, men hvis det skulle skje så blir det planlagt ks pga fødselangst.
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Æ har hatt en vginal fødsel som endte i tot.ruptur, og et planlagt keisersnitt. For meg var ks det aller beste. De verste smertene etterpå var faktisk etterriene....og de hadde jeg hatt uansett. Måtte faktisk minne meg selv på å ikke løfte å styre etterpå. Nå er det 5,5 uke siden ks, og er helt fin!!
makkapakka med spire Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Hadde en del smerter ca 2 uker etter. Hadde hastesnitt etter 30 timer med intense rier. Fikk beskjed om at jeg kom til å ha litt ekstra vondt pga at livmoren min var helt "gåen" og de måtte være litt hardhendt med den for å få ungen ut. Synes det verste var om natta når jeg skulle amme, men ellers gikk det veldig bra. Var ute på en liten trilletur ca 1 uke etter fødsel. Var veldig forsiktig med bæring men levde ellers som "normalt"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå