nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 tror dere smokken retter opp underbittet til jenta mi da? håper tennene hennes gror seg til sånn at hun slipper regulering når hun blir større!
Sara Rompompei Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Ja, det vil jeg tro Gi henne smokk du, så er nok tenna på plass etter et par-tre timer tenker jeg ;o)
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 får smokkebarn overbitt?? Det visste jeg ikke.. rart jeg ikke har det, som brukte smokk til jeg var 5. Broren min derimot, som aldri har brukt noe som helst, han må ha regulering... såh, NEI, tror ikke det retter opp noe som helst )
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 21. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2007 hehe, 2-3 år kanskje ) neida, bare håper at det vil ordne seg selv så hun slipper den grusomme reguleringen når hun blir stor... hun har foresten brukt smokk i 15 mnd allerede...
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Det er ikkje overbitt som er det største problemet etter suttebruk. Tannlegear seier at hvis ungen sluttar inna dei er 4år så rettar det overbitte seg av seg sjav. Problemet er at det blir feil tannstilling på over og underkjeven. Dvs at dei ikkje har eit rett bitt med tanke på midtlinja. Det kjem av at ungane presser tunga ned i underkjeven med sutt derfor har dne ortodent sutten komme der ungane ikkje har tunga ned i underkjeven men heller rett fram. Det er det dei meiner i hvertfall. Eg har bruka sutt men eg har ikkje hatt regulering.
Gjest Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Det er ikke overbitt som er problemet med smokk ... det er kryssbitt. (altså at tennene i over og underkjeven ikke treffer med tannflatene "på hverandre".)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå