Gjest Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Uff, får jo helt spader hver gang mini har litt diare jeg, er så redd det skal være laktoseintoleranse slik ene broren har hatt. Og nå har han diare, igjen. Er vel 3 gangen siden han ble født. Men den er heldigvis i gultonene, enda i hvertfall, og ikke grønn, så da slapper jeg av. Gul, storkornet og veldig slimete og lukter svært syrlig. Det er bare vanlig babydiare da ikke sant? Han spiser som normalt, får mm og to grøtmåltider pr dag. Er det noe jeg kan gi ham for å hjelpe ham lit med magen? Har tenkt på banan, eller bytte til 6 mnds grøten vi har stående som nok er mer fiberrik, men samtidig er det vel kanskje ikke så lurt å introdusere noe nytt når magen ikke er helt god? Noen med noen råd?
Mille** Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Syns den bæsjen hørtes veldig kjent ut, mao. typisk babybæsj. Men er du usikker så vent med å introdusere ny grøt. Kan jo prøve med litt banan da, det skal jo binde magen. Kanskje det kommer tenner snart, at det er derfor den er litt slimete? )
Lille nuffe Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Ikke for å skremme deg, men jeg hørte en skrekkhistorie av en kamerat som er ambulansesjåfør.. De hadde fått utrykking på en liten baby, bare 3 mnd gammel. Da de kom fram var ungen som kreppapir. Helt uttørket. Den ble tatt med til sykehuset, men døde kort tid etter. Ungen døde rett og slett av dehydrering. Hadde hatt diaré i noen få dager bare. Babyer har ikke slike reserver sånn som vi er, så jeg har gjort det til regel her, at det ikke skal gå lenger enn èn dag før vi kontakter lege ved diaré på vår baby!!!
Gjest Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Uff, så fælt! :-( Nå har ikke mini sånn type diare, jeg har etterhvert litt erfaring med babyer/småbarn og diare sånn sett siden mellomste hadde det så mye pga laktoseintolreransen. Mini mister ikke noe særlig med væske, det som kommer ut er bare veldig slimete og kornete og det er lite om gangen i stede for masse en gang i døgnet kommer det litt og litt en 6-8 ganger i døgnet. Og han drikker masse vann til grøtmåltidene og drikker godt med melk, og jeg vet dessuten hvilke tegn på dehydrering jeg skal se etter nettopp pga av at jeg har vært endel i kontakt med lege ang mellomste og hans diare, han hadde diare i over 4 uker før vi fant ut av det den gang og han var dengang 4-5 mnd. Men takk for advarselen likevel!
Gjest Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Hmm, jo det er vel mulig det er derfor, men jeg tviler litt. Vi får tenner sent i begge familiene våres og brødrene var 9 og 12 mnd før de fikk tenner. Tenker mer det er en liten mageinfeksjon i forbindelsemed at han er litt smforkjølet og nyvaksinert jeg, men aner ikke. Hmmm... tror kanskje jeg prøver med bitte litt banan jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå