Gå til innhold

Hvitt belegg på tunga; sopp/trøske??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at Knerten har et hvitaktig belegg på tunga. Han er 10 dager. Er det bare etter melken eller kan det være sopp?! Hvordan skal evt det behandles? Og han kan vel smitte meg? -Hjelp!

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei:)

Jenta mi hadde også sopp i munnen når hun var helt liten. Jeg fikk Mycostatin hos legen, men syntes ikke det hjalp noe særlig... Fikk et tips herinne med farris, det hjalp:)

Dra på butikken å kjøp nøytral farris, rist ut kylsyre, og "smør" på med en q-tips:) Det hjalp her i allefall:)

Skrevet

Nå er han så liten, da har de fleste dette hvite belegget. Ikke begynn med for mye "medisinering". Se heller på din egen kost, er det for mye melkeprod eller sukker, så kutt ned på det. Mine hadde begge dette i starten.

Skrevet

ok, godt å høre at det ikke må være sopp. vi ser det an litt. jeg spiser ikke mye sukker, men drikker endel biola og spiser mye ost... skal ha farristipset i bakhodet. takk for svar.

Skrevet

prøv å vask det av med en våt klut, hvis det ikke er sopp så skal det gå av.. Sopp sitter fast.. Et råd jeg fikk for å finne ut om sønnen min hadde sopp.

Men uansett så er ikke farris skadelig hvis du vil smøre på forsikkerhets skyld.

For å få sånn mycostatin medisin så må du få resept og da må du til legen uansett. Så får man jo egentlig ikke feilmedisinert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...