Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Spør bare rett ut: Hva skal dere beskytte dere med etter at beibien er kommet ut? Jeg syns det er helt fantastisk å ikke bruke noe slags prevansjon, men vet også at jeg blir gravid hver gang jeg er uforsiktig.. Så nyter tiden nå når jeg er gravid. Kommer aldri mer til å putte hormoner i kroppen, verken hormonspiral eller p-piller, fordi det blir jeg helt sprø av. Kobberspiral er heller ikke noe alternativ fordi den stakkars mannen min turte tilslutt ikke nærme seg meg da jeg brukte den....(den stakk..skikkelig..) Tok den ut, og vips, en uke etter var jeg gravid. Det vi lurer på er om han skal sterilisere seg. På en måte hadde det vært det beste, og sikreste. På den andre siden vil det si at dette er siste gangen jeg er gravid. Det er litt vedmodig å tenke på. (Dette blir min tredje) Hva har du/dere tenkt å bruke etter fødselen? Og er det noen som blir lett gravide som har hatt sukksessflull bruk av sånn eggløsningstester/babycomp for å forhindre graviditet? (Pessar krever for mye planlegging etter hva jeg har skjønt, og føler meg liksom for "gammel" for kondomer, selv om vi nok blir å bruke det den første tiden..)
Mammaen til Turid Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 jeg kunne tenkt meg å prøve spiral.. p-piller kommer ikke på tale, da jeg har slitt med å svelge dem. p-ring brukte jeg i over 3 år nå.. jeg vet ikke helt hva jeg velger, det får jeg ta hensyn til etter fødselen.. det er vel tidlig for oss å tenke på evt. sterilisering for oss, da vi venter førstemann, og vi tenker på å få flere om noen år..
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Jeg får av medisinske grunner ikke lov til å bruke p-piller eller noen andre hormon prevansjonsmiddler. Så det blir nok kobber spiral. Om mannen din kjente spiralen var nok ikke trådene klippet korte nok. Vi har også opplevd dette men tok det opp med legen som klippet trådene kortere og da gikk det bra.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Jeg håper enkelt og greit på å kunne gå tilbake til ladycompen min (temperaturmåling og HELT hormonfritt). litt usikker på hvor tidlig vi kan stole på denne, men etter hvert skal det definitivt bli min eneste form for prevensjon. Man har noen dager i mnd man må bruke kondom eller annet, men ellers har jeg kunnet stole 100% på den (ble gravid nå grunnet feilbruk, vi var veldig uforsiktige på rett/feil dag hehe FY!!!). I mellomtiden til jeg kan starte med denne er jeg litt usikker på om vi bare skal bruke kondom. Var kjempefornøyd med pessar, men det har seff sluttet å selges i NOrge.. Lenge leve landet vårt :s
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Her legges nok mannen under kniven. Har brukt minipiller, og det har for så vidt fungert greit, men nå skal kroppen få slippe flere hormontilsetninger. Helt sikkert at vi ikke går for flere barn også, da kroppen min ikke vil orke flere svangerskap tror jeg, Så skulle suget etter flere barn bli for stort får vi heller søke om adopsjon.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Hadde akkurat en prat med mannen min om dette. Han vil ikke at jeg skal putte i meg mer hormoner, han er overbevist om at mange år på p-piller er årsaken til at det tok oss 2 år å bli gravid. Så vi kommer nok til å gå uten prevensjon til vi har fått de barna vi vil ha. Hvis de kommer tett er det flott for det er det vi ønsker, men hvis det tar lang tid for meg å bli gravid igjen så vet vi i alle fall at vi ikke har utsatt det med p-pillebruk. Og når alle barna er ute, vil han klippe strengen. Som han sier, det er det minste han kan gjøre etter at jeg først har puttet i meg masse hormoner for å unngå å bli gravid, så hormoner for å bli gravid og så til slutt faktisk gått gravid og gått gjennom fødselen. Må si jeg er veldig takknemlig for at han sier dette av seg selv, da vet jeg i alle fall at han ikke føler seg presset til det på noen måte.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Jeg tåler ikke så mye hormoner (har merket det når jeg nå er gravid også) så p-piller og p-sprøyte er uteav bildet. Hormon spiral også. Vanlig spiral har jeg hatt før.. ALDRI mer. Det var bare ubehagelig. Og sterilisering er det ikke snakk om da vi gjerne vil ha fler barn. Så jeg tror jeg må prve meg på minioillen igjen, det har jeg tatt før og det har gått greit nok. Utenom at man må ta de på samme tidspunkt hver dag (mindre spillerom enn med p-piller), så med førstemann gikk jeg på minipiller.... MEN jeg var ikke helt best i verden til å ta de når de skulle heller da.
nå er vi fem Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Hvis dette svangerskapet ender med keisersnitt så skal jeg steriliseres samtidig. Hvis ikke er det tilbake på kobberspiralen igjen - hadde ingen problemer med denne sist
Brunetta =) Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Jeg tåler ikke alt dette med hormoner og blir sliten av det og spiral er vel ikke noe for meg heller. Vet ikke helt hva vi skal gjøre men om mannen en gang legger seg under kniven og man skulle få lyst på en til så er det jo bare og søke og få det sydd sammen igjen.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #10 Skrevet 21. november 2007 Det med prevansjon er ikke lett. Tenker jeg kommer til å gå på minipiller til jeg har fått stabile sykluser. Deretter er det ladycomp. Men jeg kan bare bruke ladycomp om jeg har stabile sykluser.. Vi venter nr.2, men mannen ønsker seg nr3 - jeg er mer usikker...skal ha keisersnitt, og det lureste da er å sterilisere meg i samme inngrep. Dette med prevensjon er ikke lett..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 21. november 2007 #12 Skrevet 21. november 2007 tenkte å ikke bruke noe i begynnelsen, da vi ønsker to tette. men etter vi har fått 2 barn blir det nok spiral- sann som en ikke har mensen av. før jeg sluttet i mars og ble gravid i juni brukte jeg p-piller...
grand danois Skrevet 21. november 2007 #13 Skrevet 21. november 2007 jeg også har tenkt på dette. men synst d er veldi vanskeli å bestemme seg:( spiral er ikke akktuelt ijenn. jeg fekk cyster av den å masse vondter i livmoren. p-ring å p-sprøyte er ikke akktuelt. å pillen driver jeg ¨glømme å ta:/ så jeg vet ikke:/ men sambo har sagt at han skal kappe strengen,fordi han vill ikke ha barn,men han er jo ikke mer enn 25 år. er ikke d litt tidli å gjøre d?
mamma 84 Skrevet 21. november 2007 #14 Skrevet 21. november 2007 Har brukt ladycomp, og egentlig veldig fornøyd med den. Men pga av sløvhet med at vi ikke brukte prevensjon d dagen den var i tvil, så ble jeg gravid .. Så man må være nøye med målingene og HØRE på computeren, og syklusen din må være stabil! Men et topp alternativ synes jeg
Supertea Skrevet 21. november 2007 #15 Skrevet 21. november 2007 Uff, jeg vet heller ikke hva jeg skal gjøre. Blir helt rar av alt som heter hormoner, i tillegg til at jeg har brukt slike preparater i så mange år allerede, så det er ikke aktuelt å begynne på noe slikt igjen. Kunne kanskje tenkt meg kobberspiral etter at vi har fått de barna vi skal ha, men det frister egentlig ikke så veldig det heller. Det høres så ekkelt ut. Nå etter vi har fått den første blir det vel kondom tror jeg, og så får vi se. Egentlig kunne jeg bare tenke meg å levere mannen til kastrering. Det er urettferdig at vi jenter alltid skal måtte ta hele ansvaret for prevensjon. Jeg har brukt ulike p-preparater i ti år, og er mildt sagt drittlei av å utsette kroppen min for det svineriet.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #16 Skrevet 21. november 2007 Jeg er overrasket over å se at så mange har problemer med hormonpreparater. Trodde det bare var jeg som er "sær" og at "alle andre" bruker p-piller og ikke synes det er noe problem... Men det er vel sånt man ikke snakker så mye om. Vet ikke helt hva det blir her. Sannsynligvis videre med kondom og sikre perioder, det funket kjempebra i over to år før vi begynte å prøve å få barn.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #17 Skrevet 22. november 2007 jeg brukte p-plaster tidligere, veldig fornøyd med det! kommer til å begynne med det igjen. sambo skal sterilisere seg etter hvert, dette er jo bare første barnet, vi har tenkt å ha ivertfall et til, men etter det skal han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå