Gjest Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Jeg har kjøpt tannkem til min 2-åring med 6-års "aldresgrense". Går ut fra at denne anbefalte grensen er der pga. mengde fluor. Men kan da ikke en 2-åring bruke min tannkrem som er for voksne? Visste ikke engang at enkelte tannkremer bare er for voksne, men går ut fra det ettersom det ikke er en teit tegneseriefigur på tuben. Bør jeg bare gi min 2-åring tannkremer hvor det står på tuben at den er for barn under 3år? Finnes det i det hele tatt slike tannkremer?
Prins&Prinsessa Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 jeg vet værtfall ikke om noen slike tannkremer. Men de for barn står 6år på. Men HS sa til meg at jeg bare skulle bruke en liten "dæsh". Mindre enn en ert, så skulle det gå bra. Men de skal ikke bruke voksne pga fluror innholdet. Håper det hjalp litt
Guttemamman:-) Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Jeg bruker solidox barnetannkrem til mini.Bak på den står det at den inneholder det fluornivået som er anbefalt til barn. Mini elsker tannkremen, smaker søtt og godt.Bilder av istid-figurer på den...
Gjest Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Takk for svar! Så barnetannkremene er der for en grunn altså. Trodde det bare var et reklametriks jeg - og at de kunne bruke "voksen" tannkrem også. Men som du sier; alt med måte.
cherry coke Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Jeg fikk beskjed om at hun godt kunne bruke voksentannkrem. Men bare på størrelse med et fyrtsik hode. Og det er mest for smakens del. Bruker fluor om etter tannpussen på kvelden, så da er "fluorbehovet" dekket=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå