hollering Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Ekkel situasjon,vært slutt med bf og meg siden mai,etter en særdeles stygg voldsepisode. Har prøvd å strekke meg langt med hensyn til lillegutt,men klarer ikke mere nå,han kjører hodet mitt og er stygg i munn og fremdeles truende enkelte ganger. Nå har jeg fått nok,sagt at vi må bare begrense ting til det helt nødvendige,nå har han erklært krig...det skal være krig helt til han er 90 år sier han...uff vond klump i magen...hva skal jeg gjøre???
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Pust med magen, ikke la deg skremme. Kjenner jeg blir så sint så sint på sånne menn som truer og erklærer krig, sier litt om hvor voksne de er.Snu situasjonen, ikke finn deg i truslene hans, ikke la HAN sette premissene, men sett ned foten og still krav. Ta allerede nå kontakt med familievernkontoret og informer om situasjonen. Dette skal i utgangspunktet ikke handle om han og deg, men om barnet deres, og hva han har krav på. Han har ikke krav på foreldre som vil krige, han har krav på foreldre som vil hans beste. Og det vet jo du, nå er det på tide far får vite det også, ikke av deg, for deg vil han vel ikke høre på, men av fagpersonell.
Ella28 Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Skaff deg støtte og noen å snakke med om dette,slik som familievernkontoret,barnevernet,politi om nødvendig. Skriv ned ALT han sier og gjør,slik at du har det hvis saken kommer for retten en gang,og det kan det goodt hende den gjør når han har erklært "krig". Prøv å tenke at alt han gjør imot deg,vil også skade hans sak i en evt barnefordelingsrettssak. Koble inn fagpersoner med èn gang,og få alt ned skriftlig! Om du kan sørge for at det er vitner til hans oppførsel iblant,vil det styrke saken din,det samt at du skriver ned episoder og utsagn med dato og klokkeslett. Om han plager deg,anmeld han og skaff et besøksforbud. Skjerm deg selv så godt du kan,for om du kjenner på smertegrensen din nå,er det viktig at du setter grenser for deg selv,for barnets skyld. Du skal jo fungere som en mor også! Jeg har vært gjennom lengre perioder med trusler,og tre rettssaker,så jeg vet mye om hva du står i.
Hannemor Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Bruk en god venn til å prate med, eller noen i det offentlige. Anmeld han for trakasering og trusler. Ikke svar på telefon eller meldinger som ikke gjelder barnet. Beskytt deg selv mot redsel og psykiske onder. Dette tar tid. Bruk tiden godt, gjør noe bra for deg selv. Bryt alle mønster du hadde med ham. Gjør de tingene du vet ville gjort ham sint, og nyt det etterpå. Bygg opp deg selv. Jeg har nå brukt et år, og vet at jeg jobber med dette fremdeles. For meg så gjenstår det å få en jobb innen det jeg er utdannet som. Ønsker deg lykke til....og jenta, vær sterk! Det nytter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå