hollering Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Ekkel situasjon,vært slutt med bf og meg siden mai,etter en særdeles stygg voldsepisode. Har prøvd å strekke meg langt med hensyn til lillegutt,men klarer ikke mere nå,han kjører hodet mitt og er stygg i munn og fremdeles truende enkelte ganger. Nå har jeg fått nok,sagt at vi må bare begrense ting til det helt nødvendige,nå har han erklært krig...det skal være krig helt til han er 90 år sier han...uff vond klump i magen...hva skal jeg gjøre???
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 huff.. har sessverre ingen gode råd. men sender en varm klem. Håper det er tomme trusler denne mannen kommer med! Lykke til men hva er det han er ute etter? mer samvær med lillegutt eller?
hollering Skrevet 21. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2007 Han vil at vi skal klare å være kjærester ,har sagt at hvis det noen gang skal skje så kommer det til å ta tid,har mye å bearbeide,noe han ikke skjønner helt,også er han redd for å miste lellegutt...noe som ikke kommer til å skje.
Tante Blås Squaw Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Du kan kontakte politiet og få utstedt besøksforbud mot ham.
små Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Har du anmeldt han for voldsepisoden? Truslene? Hvis ikke, gjør det!
hollering Skrevet 21. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. november 2007 Politiet annmeldte det,venter på en rettsak der.
Twig Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Uff.. Han høres egentlig ikke ut som han er veldig god :S
meg & to små vampyrer Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Sa han at "han skulle gå til krig mot deg"? I min erfaring er de som sier slike ting i fullt alvor ofte i psykisk ubalanse. Trussel er det vel ogs. Du kan anmelde ham for det. Så du har noe håndfast om det skulle skje noe mer. Du må være sterk og ikke bukke under for presset han setter mot deg. Bare prøv å holde lav profil, ikke provosere unødvendig, men heller ikke gi etter om du skjønner? Det er mitt råd. Har hvertfall fungert for meg i en situasjon (som riktignok ikke var så alvorlig) der jeg ble utsatt for hevnaksjoner og lignende av en person i ubalanse.
En_av_hver Skrevet 21. november 2007 #10 Skrevet 21. november 2007 Her må du huske at det er DU som setter grenser for deg og sønnen deres!!! Du skal ikke finne deg i at han truer og trygler. Anmelde han for hver eneste trussel, det kan det hende du er glad for senere. Jeg jobber i politiet, og har sett alt for mye av disse sakene. En sak har alltid to sider, men vold er totalt UAKSEPTERT!!! "Gjør" han sønnen deres noe da? Klem:-)
*Lissi* Skrevet 21. november 2007 #11 Skrevet 21. november 2007 Du må sette klare grenser for deg og sønnen din. Har selv to barn med min eks. Han var voldelig mot meg kun en gang, men han dre mye med psykisk terror. Det verste var at jeg ikke "skjønte" det halvparten av tiden..... Heldigis flyttet han etter noen år. Fikk tilslutt nok, og gav klar beskjed. Fikk til en skikkelig samværsavtale gjennom familiekontoret. Fungerer flott. Sender han en mail to ganger i året om samværshelger. Annbefaler deg å anmelde han om han prøver seg på mer tull. Ta vare på ufine mail og meldinger. Unngå å provosere han unødvendig, men du må ikke "fire". Kan du alliere deg med famile som kan levere/hente barnet for deg under samvær? Ikke lett. Lykke til!
Stratos med 3 barn Skrevet 21. november 2007 #12 Skrevet 21. november 2007 Gå til politiet å få besøksforbud som en start! Er han truende og har utøvet vold mot deg må jo det være en enkel sak....
Gjest renate&nydelige christina Skrevet 21. november 2007 #13 Skrevet 21. november 2007 Virker jo ut som han har mange psykopatiske trekk...få ett besøksforbud fra politiet ja! uff uff...stakkars deg, for en situasjon:-( Håper det ordner seg, og at du slipper han i livet ditt!!!!
KariMari Skrevet 21. november 2007 #14 Skrevet 21. november 2007 Du får bare sørge for at han ikke blir 90 da.....;-P Kjenner du noen som kan dekke deg litt? Noen han har respekt for og som han ser på som en "overmann"? En han ikke tør yppe seg mot, med andre ord:-)
hollering Skrevet 21. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 21. november 2007 Ja han sa det...nå er det krig!!! og nå blir det bråk. Sa til han at jeg er ikke inntressert i noe bråk,men det skulle jeg få,så det holdt. Har prøvd å være sterk hele veien,men merker nå at jeg har begynt på reservetanken min...ikke mye igjen her.((
meg & to små vampyrer Skrevet 21. november 2007 #16 Skrevet 21. november 2007 Som alle sier så må du anmelde alle trusler osv så du har det formelle i orden om det blir behov for ulike tiltak etterhvert. Veldig viktig. Jeg mener du må være sterk overfor ham, men overfor nære venner kan du jo være litt engstelig da. Har du snakket med politiet? Om han truer deg så er jo situasjonen ganske ille...
hollering Skrevet 21. november 2007 Forfatter #17 Skrevet 21. november 2007 Tror garanter ikke han kommer til å gjøre sønnen noe....men merker at det ikke er noe hyggelig å sende han avgårde når jeg gir beskjeder som er "viktige" og han bare kaller meg maskjerring,og når han tar gutten ut av armene mine,sier kom vekk fra den d....kjerringa.. Ikke hyggelig. Han har kun hatt en natt alene med sønnen sin,og det var nå på Lørdag..
hollering Skrevet 21. november 2007 Forfatter #18 Skrevet 21. november 2007 Takk for alle svar og oppmuntrende ord... Dere har nok ikke hørt siste ord i denne saken. Desverre.
Gjest Skrevet 21. november 2007 #19 Skrevet 21. november 2007 Vil bare gi det en klem jeg:) Håper alt ordner seg til slutt. Må være utrolig psykisk slitsomt å ha en slik hverdag!
cherry coke Skrevet 21. november 2007 #20 Skrevet 21. november 2007 Vil bare si at jeg har hatt lignede erfaringer. Min eks var aldri voldelig mor meg, men han er psykisk ustabil, er blitt rusmisbruker og alkoholiker. Han har truet meg med både det ene og det andre. Det jeg gjorde var å ta kontakt med foreldrene hans og fortalte alt som hadde skjedd, og de var veldig forståelsefulle. Som oftest er det tomme trusler, men det er veldig tungt å ha det hengende over seg. Ta kontakt med politiet og fortell alt. Ta vare på tekstmeldinger og lignende han sender deg, så har du bevis. Håper det ordner seg for deg, og husk at det er DU som bestemmer. Ikke la han knekke deg!=) God klem!
Butterfly_Flip Skrevet 21. november 2007 #21 Skrevet 21. november 2007 Hei. Jeg kjenner ei som er i en lignende sak. Slike folk er syke, og det er viktig å være forsiktig med hvor du trør. Pass på at du har noen med deg når han er der hos deg. Kan også et tips å ha en sånn liten diktafon slik at en får tatt opp samtaler i tilfelle han prøver å nekte for noe han har gjort eller sagt. Det er en svært alvorlig sak det som jeg kjenner til da. En sånn muslim syk jævel. Lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå