Gå til innhold

Falle? er det farlig?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kommet endel snø nå og er glatt.. Samboer er livredd for at jeg skal falle/skli på isen når vi er ute. Hvor farlig er det om jeg faller?

=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spørs jo åssen du faller det da.. med min bekkenløsning tørr jeg ikke gå ute overhode.ustø nok fra før

Skrevet

Som regel ikke farlig. Hvis du faller hardt på bekkenet eller magen kan det være greit å sjekke etter 23 uker hørte jeg en plass. Før det er det visst ufarlig.

Skrevet

Jeg tror det farligste er om man slår magen i bakken. Da kan barnet bli skadet. men som regel når man faller så detter man på baken. Det er ikke like farlig, men kan nok være ganske vondt.

Skrevet

Du har jo reflekser, så du tar deg nok for om du kaulle være uheldig å falle. Men det er forferdelig vondt hvis du har bekkenløsning! Er pinefullt å bare skli på glatt føre...

Skrevet

Hei jenter ;o)

 

Jeg ville bare fortelle dere om det å falle.... Jeg var så uheldig å falle nå på lørdag - vrikket beinet og datt så lang jeg var, halvveis på magen :( Jeg fikk mest vondt i beinet jeg vrikket i første omgang.... Så begynte jeg å tenke på gullet i magen, siden jeg lå halvveis på magen.... Ble megaredd, men reiste meg opp og gikk videre - ville være "litt for meg selv".... Gråt litt, men beit tenna sammen.... I bilen begynte jeg å strigråte... :( Da jeg kom hjem hadde jeg ikke kjent liv på 1 time, og hadde magesmerter - mannen min ringte føden og hørte med de om vi kunne komme dit for å ta en ul, for å sjekke at alt var bra med gullet. Vi fikk beskjed om å komme med en gang, også fikk jeg beskjed om at ved fall i svangerskap, så måtte jeg regne med å ligge til observasjon til dagen etter.... På føden fikk jeg etter en stund ul, og fikk se at gullet hadde det bra, men siden jeg hadde så smerter i magen, ville de ha meg der til dagen etter.... Det de er mest redd for ved fall er ikke at det kan ha skjedd noe med baby'n, men for at morkaken kan løsne, for det er jo farlig om det skjer.... Baby'n ligger jo godt polstret inni magen ;o) Så svaret på om fall er farlig, så er svaret JA. Detter du, så ta kontakt med føden....

 

Klemz fra:

Skrevet

har hørt det er farligst å falle på rompa eg da. men mindre farlig på magen på grunn av at babyen er godt beskyttet i magen. dette gjelder da for babyen, men ikkje morkaka, da kan d hende det er farligst å falle på magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...