Hanne31 Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Dere som har fast legetid til deres 1 mnd gamle baby, legger dere bare babyen nedi senga også sover han/hun eller blir det mye gråt? Gutten vår på 3 uker gråter bare dersom jeg legger han i vugga eller vogna når han er våken, og de skal vel ikke gråte seg i søvn når de er så små? Han sovner bare når han får pupp, så da ender det med at jeg bare legger han ved siden av meg i senga etter at han har fått mat. Skal jeg la han gråte seg i søvn i vogga? Er ikke særlig fristende.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Kan ikke helt forstå hvordan man kan ha ett fast tidspunkt hvor man legger en baby på 1 mnd, å det funker hver gang.. Å man skal for all del ikke la en så liten baby gråte seg i søvn!! Alt flyter veldig når det gjelder mating, søvn osv. på så små babyer, å sånn er det nok for de fleste. Å sånn mener jeg det skal være, å det får vi bare finne oss i mener nå jeg... Å tvinge en baby på 1 mnd til å sove for eks. kl 7, når babyen ikke er trøtt, mener jeg er feil... Men det er meg.
mayaya Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Heisann! Jeg tror du bør vente litt med å legge ned ungen til faste tider, hvis han ikke viser interesse for å sove akkurat da. Har dere prøvd å lage et kveldsrituale for han? Stelling i rolige former, ta på pysj, få kveldspupp og kos? Evt bading, men det er vel ikke det beste for huden å gjøre hver dag.. Men utenom det, så vil jeg bare si at rutiner er noe som kommer etterhvert, bare kos deg med babyen din, du! :-)
Hanne31 Skrevet 21. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2007 Var det jeg tenkte selv også, men så ble jeg litt stresset når noen her inne skrev at de la babyen sin (på 3-4 uker) på kvelden og den sov godt i senga til den skulle ha mat om natta. Dessuten er det mange som spør meg om når pjokken legger seg for kvelden, men han legger seg når jeg legger meg han. Han sover jo på kvelden da, men ikke i senga si. Enten i armene våre, vogna eller på sofaen ved siden av oss. Vi får bare fortsette å kose oss som dere sier. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå