mor til 2 gutter Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 jeg og min samboer har 2 gutter sammen og er 100% sikker på at vi ikke vil ha flere barn.vi trives slik vi har det no og har det kjempe fint:) så kommer det jeg lurer på: jeg har no hatt hormon spiralen i 4 år.har trodd noen ganger at jeg kankje kan ha vert gravid.pga for sein mens.,men jeg har stort sett fått regelmessig mens i disse 4 årene. vet at en kan miste den helt når en bruker spiral. tok en graviditets test for et par dager siden.da hadde jeg ikke hat mensen på 12 uker!! har fremdeles ikke fått den,men den var heldigvis negativ. jeg ringte til mannen min og sa at den var positiv,bare for å høre hva han sa... han bled helt stum.. jeg prøvde å spørre han om han no forsår hvorfor jeg har hatt så masse og tenke på i det siste og at jeg har vert redd.. det forstod han.vi har snakket :(eller jeg har snakket..) om at han kunne sterilisert seg..siden vi begge er så sikre på at vi ikke skal ha flere barn,så må vel det være en bra løsning..eller er jeg urettferdig?? noen med erfaring?
hit og dit Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Slik som eg forstår innlegget ditt så har du foreslått sterilisering, og ikkje sagt at han må sterilisere seg, for meg høyres ikkje det urettferdig ut. Gi han tid til å tenke på det, og snakk om det igjen seinare. Dette er ikkje ein hastebeslutning.
mor til 2 gutter Skrevet 20. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2007 ja det er riktig. jeg har bare foreslått sterelisering!! men jeg har sakt at jeg snart må ta ut spiralen og da kommer jeg ikke til å ta inn ny!!orker ikke å gå rundt å være usikke.. kommer ikke til å ville bruke andre prevansjonsmidler med hormoner heller.. så da blir det kondom her.men det vil ikke han!!
Gjest Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 For det første er det stygt å lyve ... Og hvorfor kan ikke du sterilisere deg selv?
Sivalur Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Synes ikke du er så urettferdig jeg faktisk. Ok, det var dårlig gjort å lyve til han da. Men, nå har du i flere år proppet kroppen din med hormoner for at han skal ha grei tilgang på sex uten å måtte bekymre seg. Å sterilisere en mann er et kjempeenkelt inngrep som også kan reverseres dersom han skulle ombestemme seg (selv om det vel ikke alltid funker). Å sterilisere en kvinne er så vidt jeg vet mer omfattende og risikabelt. Nå har du tatt risikoen i alle år med å proppe kroppen full av hormoner, da synes jeg egentlig at det er rett og rimelig at han nå tar sin del av ansvaret. Vil han ikke det så får det bli kondomer da (ja da blir det vel slutt på sexen, hehe). (forøvrig ingen erfaring her, men bruker hormonspiral selv og er ikke i tvil om at når vi er ferdige med barn, så skal sambo få sterilisere seg eller bruke kondom - da har jeg tatt ansvaret i alle år, på tide at han kan ta litt ansvar ) Kommentarer som 'hvorfor kan ikke du sterilisere deg' synes jeg bare er tullete. Mannfolk kan vel ta litt ansvar av og til de også, må vi damer gjøre alt bestandig?
Learning to fly Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Det er mer komplisert for en kvinne å sterilisere seg. Og i tillegg så er det mange som får problemer i etterkant med sterke blødninger ved mens osv. Menner har veldig sjelden noen komplikasjoner og det kan utføre inngrepet, og være på jobb neste dag. Viss ett par er enig om å sterilisere seg, så er jeg for att det er mannen som tar det på seg. Kvinnen har tross alt hatt oppgaven i mange år med å holde seg med prevansjon og de plagene det medfører. Så hvorfor kan ikke mannen nå trå til og la kvinnen ha ett "godt liv"?
Gjest Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Sa du virkelig til han at du var gravid når du ikke er det....???!? mange syke mennesker her i verden.....
Gjest mphs Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Jeg syns det var dårlig gjort av deg å lyve om noe så alvorlig. Om han ikke har lyst til å sterilisere seg får han ta på kondom. Vi har brukt det i 3 til sammen før og mellom 2 graviditeter og det går helt fint. Jeg har tenkt å prøve hormonspiral etter neste baby, men om det ikke går blir vi å fortsette med kondom. Mannen min vil heller ikke sterilisere seg og det respekterer jeg.
meg & to små vampyrer Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Å si at du var gravid er ikke bra. DEt vet du jo. Men jeg forstår godt at du ønsker å slippe mer spiral. Om dere er helt sikre er det som sagt over her mye lettere og raskere og kortere ventetid når menn steriliserer seg enn når kvinner gjør det. Hvorfor vil han ikke? Hva er det han sparer kruttet til? Kondom er jo en løsning om dere ikke blir enige. Han kan da ikke nekte om du ikke går på noe og han vil ha sex med deg?
mor til 2 gutter Skrevet 21. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 21. november 2007 forstår at dere synest det var stygt gjordt å lyge om at jeg var gravid,synest det jeg også.men det gjikk mindre enn et min før jer sa at jeg ikke var gravid!! jeg sa det bare for at han skulle føle på det om han virkelig er 100% sikker på at han ikke ville ha flere barn. han sa etter det at han faktisk synest det var bra at jeg hadde sakt det,for no var han helt sikker..
meg & to små vampyrer Skrevet 21. november 2007 #11 Skrevet 21. november 2007 Ja, men HVORFOR vil han ikke steriliseres? hva er han så redd for?
mor til 2 gutter Skrevet 21. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 21. november 2007 han vet egentlig ikke helt hva han er redd for.. det er vel egentlig for at vi ikke har undersøkt så masse om det.. tror han er litt redd for at "den" ikke skal funke som normalt etterpå..
meg & to små vampyrer Skrevet 21. november 2007 #13 Skrevet 21. november 2007 He he, det er ikke noe å være redd for. Han kan jo ha så mye sex han vil etterpå uten å bekymre seg for mer babynattevåk:) Det er jo det store plusset. Han kan jo evt få alternativene ingen sex, kondom eller sterilisering?
æsj altså! Skrevet 21. november 2007 #14 Skrevet 21. november 2007 Vi har også snakket om sterialisering. Mannen vil ikke gjøre det, greit nok. Jeg sa jeg kunne gjøre det, men mannen min mente jeg burde vente noen år med det. Ihvertfall til jeg er 35, sikkert ikke så dumt. Så vi bruker spiral, fungerer veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå