Gå til innhold

Får ikke nok smertelindring!! (tannverk)..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en helt sinnsyk tannverk!!! Har vert hos tannlegen i kveld å skjært vekk noe av tannkjøttet for å slippe ut litt trykk...hevelsen var så stor baki der!! Har en vrien visdomstann som prøver å borre seg vei ut, men den stanger bare i en annen tann! AU!!! Fikk beskjed om at jeg kunne få ta paracet siden jeg er gravid, men jeg kan bare ta 1-2 piller opptil 3 ganger i døgnet!!! Har allerede tatt 4 piller, så da har jeg bare to til jeg kan ta før i morgenkveld!!! Når jeg har tatt pillene hjelper det jo bare en time ca. Noe forslag til annen type lindring??

Dette er jo bare såååå vondt!!! Skal ha et kirurgisk inngrep og få tanna ut på torsdag, og det er så lenge å gå å ha vondt!!

Håper noen vet om noen lure triks for å lindre litt i tanna mi:)!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bedd om å få resept på Paralgin Forte. Det er regnet som trygt å bruke i korte perioder - og du skal jo få fikset tanna på torsdag.

Dette er det som sies om Paralgin Forte og graviditet i felleskatalogen:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Data fra gravide kvinner som har brukt preparatet indikerer ikke skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Ved langvarig behandling av moren ved graviditet er det sett neonatal abstinens. Det er sett neonatal respirasjonsdepresjon ved bruk av kodein ved fødsler. Overgang i morsmelk: Små mengder er påvist i morsmelk uten at en regner med noen risiko for påvirkning av barnet ved terapeutiske doser. Forsiktighet bør utvises ved vedvarende høy dosering

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...