Gjest Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Hva tror dere? min samboer skal på en tur m jobben (1 natt) til nordsverige, turen bort tar ca 3 timer med bil..og han skal kjøre selv for å ha mulighet til å reise hjem hvis noe skulle skje... doktorens termin er 4 mars, men min termin er en uke før, så kan hende det er bare 2 uker før.. Hva tror dere?
Brummeline3barnsmor Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Jeg ville latt ham dratt....som du sa selv er det bare 1 natt å han er uansett bare 3 timer unna hvis det skulle skje noe...de fleste førstegangsfødende går over termin og fødselen tar som regel ca 15 - 20 timer fra vannet går eller første ri...
Beama Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Hadde nok latt han dra siden det ikke er så langt unna. Men ville nok ordnet med en person som kunne være med meg på sykehuset sånn i tilfelle han ikke rekker tilbake om noe skulle skje. Man vet aldri hvor og når fødselen startet heller ikke hvor lang tid det tar. Min første var ute på under 6 timer fra jeg ante fødselen var i gang, og det 10 dager før termin... så man skal ikke ta for gitt å bruke lang tid og gå over termin.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Førstemann kom 4 uker før tida, og det tok bare 4,5 time fra vannet gikk og til han var ute.Kan skje fort for førstegangs fødende også. Både min søster og venninne fikk før tida og fødselen gikk fort og greit. Blir litt lei av å høre at nesten alle første gangs går over tida...(Det påsto j.m også, men måtte gi seg når vi fikk før. Dette har skjedd for flere i denne lille bygda.) Hvis man har pcos så er det stor sjanse for å føde en del før termin. Mor eller søsters fødsler KAN gi deg en pekepinn på om du kommer til å føde før eller etter termin. Kan nesten se ut til at fødsler i mange tilfeller er "arvelig".
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 La ham reise! Skal mye til for at fødsel skal skje akkurat da, og at det i så fall skal gå så fort at han ikke når frem. Pappa her i huset skal en uke til svalbard, og kommer hjem 3 uker før termin. Han skal ligge i telt og fangsthytter, så han blir det ikke mulig å nå. Turen ble bestillt før jeg var gravid, men jeg mener fortsatt han skal reise. De aller aller fleste føder innenfor 2 uker før, to uker etter. Har født 2 ganger før, en 3 dager over og en 7 dager før.
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 kk 1 natt er ikke så ille...hadde det vært i lengre periode hadde jeg tilta vilt hadde det vært meg....men en dag er jo greit...
Gjest Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Takk for svar:) Vi har snakket litt om det og han både må og har lyst å dra, så vi satser på at det går bra=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå