AE❤️ Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Noen her som har vært hos fotografen og fått med bildene på cd? Har dere isåfall prøvd og fremkalle de på fotoknudsen etc?? Gikk det? Ble bildene bra? Er jo laget en "sladd" over bildet med navnet på fotostudiet,men det går kanskje ann og fjerne!? Er jo ikke lovlig for det er jo copyright,men bare lurte på om noen har prøvd??
Fabelaktiv Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Tviler sterk på om noen butikker eller kjeder vil fjerne sladden for deg... men jeg vet om programvare som kan brukes for å 'reparere' bilder og muligens kan det brukes til å fjerne sladden.. ikke vet jeg det heter adobe photoshop og kan kjøpes (lisens) på nettet
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 ville nok ha fikset selv i et program ja..' men det som fotografene ofte gjør er at de gir deg en cd med lavoppløselige bilder. Dvs om du fremkaller de, blir bildene veldig kornete i normal størrelse, og verre og mer kornete/dårlig oppløsning jo større du printer... dessverre... så f.eks om du tenker å bruke de til julekort¨, ville jeg heller tatt et bilde selv å bruke det. Det blir billigere enn å få de fremkalt hos fotografen. det skal vi. bildene vi tok hos fotografen skal vi heller få fremkalt litt store og ha selv og ev til besteforeldre til jul:) men hey.-- det kan være du ikke har fått lavoppløselige bilder og klarer å fikse de... men de har vel gjort sine forhåndsregler for slikt, nå er det så mange som kan "fikse" bilder.
mayaya Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 De bildene man får på cd er helt fine som regel opp i a4-størrelse. Dersom de er merket med logo (ikke alle gjør dette), så kan du jo enten fjerne det selv, eller beskjære bildet før du bestiller kopi. Vi prøvde en gang å scanne, med høy oppløsning, et bilde som var 20*25 og så printe det, det ble også bra. På kanten det og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå