Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Ikke at jeg er alkoholiker eller noe altså, men lengter virkelig etter å kose seg med et glass eller to. Jeg har selvfølgelig ikke smakt en dråpe alkohol siden jeg satte inn egg (IVF), og i tiden før IVF så var det minimalt for å øke sjangsen for å lykkes, noe jeg heldigvis gjorde. Blir lange måneder dette her. Noen andre som tenker slik? Eller er dere skikkelig prektige alle sammen?
snart mor til 3 Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 å bruke ordet prektig må jeg si er å overdrive.. har hadd en kveld jeg og hvor jeg satt å dagdrømte om rødvin... det får bare være syntes nå jeg...ikke pokker om jeg kommer til å ta et eneste glass rødvin... men må jo være lov til å savne det...
Voyeur Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 JA!!! Var ute å spiste på lørdag, og ble litt misunnelig på de som hadde vin i glassene sine. Det er ikke vanskelig og la være å drikke, men ser frem til å ha muligheten til å ta meg et glass til maten hvis jeg har lyst på!
babygullz <3 vilde Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 hørt om alkoholfri rødvin eller?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Alkoholfri rødvin er ikke godt....
Gjest Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Prektig fordi at jeg ikke drikker vin. Hysterisk fordi at jeg ikke spiser spekemat. Ok...javel, så er jeg både prektig og hysterisk i noens øyne )
babygullz <3 vilde Skrevet 20. november 2007 #7 Skrevet 20. november 2007 jeg er også prektig og hysterisk, drikker hverken rødvin eller spiser spekemat! Men av helt andre grunner enn at jeg er gravid da=D
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Har ikke smakt en dråpe alkohol etter at jeg ble gravid, og har ikke savna det heller! Nå kjenner jeg at det skal bli digg å drikke seg litt småbrisen på byn en gang i blant når ammingen er over.
♥En søt og ny søtnos i magen♥ Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Jeg også!!! Mest fordi det er forbuden frukt nå, men gleder meg virkelig til å ta meg et glass en gang til forsommeren neste år:)
Ikkelektuell Skrevet 21. november 2007 #10 Skrevet 21. november 2007 Nå er det jo en viss forskjell mellom å drikke rødvin i svangerskapet, og å ha lyst på det.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #11 Skrevet 22. november 2007 Jeg gleder meg til deilige vennemiddager og festivitas kvelder med mye rødvin og mange tøysedrinker, når den tid tillater det. Å gå gravid er jammen utrolig kjedelig, selv om jeg ville ikke vært det foruten. Godt det er snart over, ihvertfall for denne gang. :-)
En snupp - og en knert i magen Skrevet 22. november 2007 #12 Skrevet 22. november 2007 Ja, jeg savner å kunne ta et glass rødvin eller to i godt lag eller på lørdagskvelden til maten. Det samme gjelder øl, blir egentlig litt misunnelig når vi er ute med andre og jeg ikke kan kjøpe meg en halvliter. Men det finnes løsninger For tiden blir jeg kvalm av vinlukt, så det hjelper å stikke nesa bort mot et glass med vin, og der går lysten over. Når det gjelder øl så er Munkholm münchener (tror det er det den heter, brune boksen) veldig god, og ute kan jeg gjerne ta en Munkholm, Clausthaler eller noe. Så det fikser seg, jeg ville jo aldri i verden drukket noe med alkohol, men jeg gleder meg til et glass med rødvin en eller annen gang neste høst
togutter-08og10 Skrevet 22. november 2007 #13 Skrevet 22. november 2007 Jeg savner også rødvin. Siden vi har holdt på med IVF så har det vært lite vin i høst. (før forsøket altså, for å bedre sjangsene for å lykkes) Gleder meg sinnsykt til å ta noen glass vin i august kankje?
mor.monsen Skrevet 23. november 2007 #14 Skrevet 23. november 2007 Jeg savner rødvin veldig i perioder. Prøvde alkoholfri vin men det var langt fra like godt. Men det hjalp litt å drikke mørkerød væske av glass med stett. Den lukta jo vin. Når ungen er ute og formen begynner å bli bra skal jeg og to venniner som også nylig har født på den tiden drikke masse rødvig og spise ost, spekemat og kjeks! Men er ikke en dårlig forelder eller noe selv om man har lyst på vin når man er gravid. Men er heller ikke hysterisk når man som som meg og mange andre ikke drikker vin.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2007 #15 Skrevet 23. november 2007 at du tar ett halvt glass med rødvin en gang i blant er ikke skadelig,det er mengder i lengere perioder som er skadelig,jeg leste det i ett nr av foreldre og barn på helsestasjon,,hva med i sør europeiske land,der tar dem ett glass med vin i ny og ne til maten og ungene er like friske som andre.
tiltiderensom Skrevet 23. november 2007 #16 Skrevet 23. november 2007 Er skikkelig prektig ang. alkohol under svangerskapet. Rörer ikke en dråpe. Men gleder meg stooort til å nyte et glass deilig rödvin igjen:)
tertilus Skrevet 23. november 2007 #17 Skrevet 23. november 2007 Jeg er veldig glad i vin. Må si jeg går og drømmer om det ofte.. Kunne ikke falt meg inn å drikke noe nå, men ser veldig frem til å drikke vin igjen. Har termin i februar. Ikke sååå lenge igjen
Fruktis¤Adele 2 år¤ Skrevet 23. november 2007 #18 Skrevet 23. november 2007 Har selv ikke lukta på en ølkork en gang,men det jeg kanskje "savner" er å ta ett glass til maten eller sammen med noen venninner,kanskje det har noe med å føle friheten til å ta kose seg om man kan??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå