Gå til innhold

Jeg hører stadig uttalelser som:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg tar litt lengre permisjon jeg, for det er jo ikke moro å jobbe om sommeren.

Eller

Nei, vi får sikkert ikke barnehageplass eller dagmamma alikevell, så jeg kan like godt gå hjemme til nytt barnehage år begynner

Det jeg lurer på...., sier de som sier slik dette til mannen sin også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det jeg lurer på er om det ikke er hver enkelts sak?

Og hvorfor skulle de ikke si det til mannen og?

Skrevet

Joa børdi, folk gjør alltid som de vil og det er helt greit! Men hadde jeg vært mann og fått en slik uttalelse fra kjærringa hadde hu fått et realt spark i ræva!

Skrevet

Hva var galt med uttalelsene? Jeg antar at beslutningen om å være hjemme lenger er i samråd med mannen... Tror ikke de klarer å skjule det for å si det sånn.. hehe..

Skrevet

De sier nok det samme til mannen også vil jeg tro?De fleste par er vel enige om en slik avgjørelse.. Kunne godt tenkt meg lengre permisjon selv,men økonomien styrer så her må jeg tilbake i jobb ja.

Skrevet

Hæ? Hvorfor skulle de uttalelsene fortjene et spark i baken?

Skrevet

Hehe, skulle tro du hadde snakket med meg, for jeg pleier å si sånn... Gutten vår blir ett i slutten av mars,og jeg har ikke jobb å gå tilbake til, sier derfor at jeg venter til august med å få meg jobb, og er da lette å få bhg plass til gutten vår også,(siden det ikke er full bhg dekking her).. Og dette sier jeg selvfølgelig til mannen min og, og det er greit for han.... Jeg vil det selvfølgelig også fordi at jeg synes gutten vår er litt liten, og vil være hjemme med han litt lengre. Var hjemme med jenta vår til hun var 2 år og 3 mnd..

Jeg burde begynt å jobbe mye tidligere,for vi trenger pengene,og jeg går nå hjemme uten ei krone...

Hvorfor lurer du? Er det noe galt med det da?

Skrevet

Man vil jo håpe at mannen også ser fordelen ved at ungen ikke må inn i oppbevaringsvesenet før det er strengt tatt nødvendig.

Skrevet

Jeg synes det er sikkelig slappe uttalelser og går mer på hva som er behagelig for moren enn nødvendigvis hva som er best for familien samlet. Gjør oppmerksom på at barnets beste her ikke er nevnt heller!

Misstenker kanskje at noen har en litt annen versjon til mannen enn at de ikke gidder jobbe på sommeren......?

Skrevet

Ikke min sak hvorfor folk velger å gå hjemme.

Men jeg kan tenke meg at endel damer rett og slett ikke TØR si at de vil gå hjemme fordi de koser seg med barnet. Det er liksom ikke godt nok, å "bare gå hjemme med barn" en periode.

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2
Skrevet

Da syns du sikkert det er fryktelig galt av meg å være hjemme til over jul når jeg egentlig er ferdig med permisjonen 28.11 for å slippe julestria på jobb?? Er ikke bare derfor, men det er en av grunnene. En annen grunn er at guttungen ble født 2mnd før termin og da vi bestemte dette ville vi ikke at han skulle begynne i barnehagen før i januar siden han var prematur. Vel det ble ikke helt som vi hadde tenkt og da vi var så heldige å få barnehagenplass i sept så begynte han da i stedet, MEN jeg har ikke tenkt å begynne å jobbe før i januar allikevel.

Dette er selvfølgelig i samråd med mannen min.

Er veldig glad for at vi valgte den løsningen nå for i morgen overtar vi rekkehus og da kan jeg bruke tiden til å pusse opp.

Skrevet

Haha....ja det har jeg faktisk hørt noen si, både til mannen sin og til oss andre, da tenker jeg på det å jobbe på sommeren. Ser ikke problemet med det heller. Hvorfor kan man ikke si det til mannen sin?? Her sier vi det meste rett frem til hverandre, og sånn vil vi ha det også. ;o)

Skrevet

Hva er galt med å gjøre det mer behagelig om man har muligheten til det?

Skrevet

HELT irrelevant for meg hva du gjør! Er bare nysgjerrig på hva man sier til mannen sin jeg! At man ikke gidder? Hadde jeg vært mann ville jeg blitt irritert!

Skrevet

Og forresten så regner jeg med at jeg kommer til å glede meg til å komme meg ut i arbeid igjen, blir kjedelig å gå hjemme så lenge (har gått hjemme hele svangerskapet og, da vi flyttet). Jeg kan gjerne innrømme at jeg venter med å søke jobb til etter sommeren for å få hele sommeren til å kose meg:) Dette er mest sannsynlig siste ungen,og da siste sjans til å gå hjemme og KOSE MEG!.. :)

Skrevet

hadde ikke hatt problemer med å si det til mannen min jeg i alle fall, og han hadde vært enig i akkurat det der, panger er en ting, men utrolig hva man greier å få til for ungenes skyld......

gikk hjemme i 3,5 år jeg før jeg begynte å jobbe igjen etter ungene...

Og nå er jeg hjemme igjen, fram til over nyttår, da skal jeg finne jobb, fordi jeg ikke "gidder " å stresse med det når vi akkurat har flyttet og det snart er jul, og mannen her gir meg ikke et spark i ræva,,, hehe han er enig...........

Skrevet

Hadde jeg vært mann, og kona mi sagt det der, så hadde det faktisk vært helt ok. Om hun hadde sett seg bvevisst ansvaret for ungen før noe annet,vel og merke.

Å ikke gidde er et sterkt ord. Det er faktisk mange som sier de ikke gidder gå hjemme med ungen også...Ikke så mye bedre klang i det?

Skrevet

Hvorfor ikke gjøre det litt behagelig for familien en liten stund til når mulighetene er der? Ja, klart de sier det til mannen og, er jo ikke hjemme bare for ens egen del.

Skrevet

Mannen min er ganske fornøyd med at jeg ikke "gidder" å jobbe. Når han kommer hjem, står middagen på bordet, ungene har gjort leksene og vi har masse kvalitetstid sammen. Jeg synes det er fantastisk å få gå hjemme. Kjenner meg virkelig priveligert!! Slipper å sende ungene på SFO, kan hente knotten tidlig i barnehagen, eller rett og slett ha ham hjemme når jeg føler for det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...