Gå til innhold

noen som har erfaring??? (modnings akupuntur)


martamor86

Anbefalte innlegg

hei jeg er 38 uker og 2 dager på vei og snakket med jordmor om modnings akupuntur,,,,

er det noen som har noen erfaring på dette området????

vis de setter dette er det da sannsynlig at jeg slipper å gå over tiden``???

 

hilsen martamor=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nettopp startet fødselsforberedende behandling hos akupunktør, har termin 22. des.

 

Min akupunktør sa at man bør starte modningsbehandling fra uke 37. Før dette setter de mer generelle nåler, som skal stimulere energien og blodstrømmen i kroppen. Punktene som jobber direkte opp mot selve fødselen og å modne livmoren er faktisk forbudt før uke 37.

 

De har gode erfaringer med slik behandling, men det er viktig å huske at de gir aldri garantier! Men i mange tilfeller går man trolig i allefall ikke så lenge over tiden som man kanskje ville gjort UTEN denne behandlingen.

 

Fikk førstemann 16 dager over tiden, så jeg håper at dette kan virke bra på meg, slik at jeg både slipper å gå så mye over tiden og at fødselen går litt lettere. Har planer om å bruke akupunktur under fødselen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok det da jeg ventet snupp. Jeg bestemte meg for å vente til termin og da sette i gang alle tiltak!

 

Hadde første behandling på termin dag. Kjente at noe skjedde mens jeg lå der... DEt ga seg et par timer etter jeg kom hjem. Dagen etter lå jeg der igjen og det samme skjedde 10min ut i behandlingen. Men denne gangen gav det seg ikke, og fødselen var i gang.

 

Jeg ville ikke tvilt på å gjøre det igjen. Nå skal jeg ha keisersnitt denne gangen da, så blir ikke aktuelt for meg! Men anbefaler det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå det var godt å høre....

skulle egentlig vært og tatt det i morra men jordmor er blitt syk så skal til mandag 3 desember på terminen min...

håper det funker på meg.. lite lyst til å gå over tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...