lego Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Dere som har hatt svangerskapforgiftning i første svangerskap, fikk dere det i 2. også? Er det noen måte å forhindre en forgiftning på? Fikk svangerskapforgiftning når jeg gikk med mini, og er redd for å få det hvis jeg blir gravid igjen.... Får jeg mer oppfølging ved neste svangerskap da?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Når fikk du det da? Fikk du det helt på slutten ved termin blir du ikke fulgt opp ekstra.
allergibarn Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 hadde det med første mann som endte med to store infarkt i morkaka og akutt keisersnitt. Fikk det ikke med nr 2. Ble fulgt opp ekstra nøye og fra uke 30 gikk jeg til kontroll hver uke, annenhver gang hos jordmor og lege. Hadde også ekstra ultralyd, tror det var i uke 34 og 37, fødte normalt i uke 38. ps! på barnimagen.com og "kompliserte svangerskap" finner du mange debatter om dette.
LadyLuck & Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 'Hadde mild forgiftning med nummer 1, fra ca femte måned og utover. Forleby ingen tegn til forgifning denne gangen (er 24+1 i dag)
allergibarn Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 med førstemann kom det akutt på slutten!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Kommer og selvfølgelig an på hvor alvorlig det ble.
lego Skrevet 20. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. november 2007 Jeg fikk det helt på slutten ja, ble satt igang pga det. Hadde enkelte symptomer i løpet av svangerskapet, men jeg skjønte det ikke før etter fødsel.... :S
ariel78 Skrevet 20. november 2007 #8 Skrevet 20. november 2007 Jeg har fått det med begge to, har hørt det er litt større sjanser og få det igjen vis du har hatt det før, men ikke så mye større. Første gang begynte det med høyt blodtrykk ca uke 30, men siste gangen kom det helt på slutten, men mer plutselig enn første gangen.. Ble fulgt opp ekstra andre gangen, oftere kontroller og endel ekstra UL på sykehus for og sjekke blodgjennomstrømmingen i navlestrengen og veksten på fosteret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå