Gå til innhold

Til dere som har hatt smukkunger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa ble tre i september og vi slutte med dagsmokken i sommer og nattsmokken for noen uker siden.

Skrevet

Vet du mayaya, jeg leste smukkinger, skulle inn og svare og skjønt jaggu ikke settingen før jeg hadde lest to ganger til:p

 

For man slutter da vel ikke med smukkinger:p Hehe...

*liste seg ut av tråden igjen*

Skrevet

Hahaha! Jeg skal ha smukkasene mine lenge altså, men satsr på at mini slutter med smukk :-p

Skrevet

Smokken ble meget bestemt spyttet ut da gullet var ca 10 mnd. Hun spytta den langt bortover gulvet og dermed var vi kvitt smokken. Veldig greit for oss voksne.... Suger ikke på tommelen heller.

 

Siden har vi hatt en kamerat (av gullet) på overnattingsbesøk noen ganger, og han bruker smokk når han skal sove. Da vil gullet ha smokk også, men hun kan ikke å suge på smokken lenger, så hun ligger der og "sutter" litt på den før hun tar den ut igjen.

Skrevet

Kun eldste hos oss som har brukt smokk og han sluttet vel egentlig før vi visste om det - i barnehagen! De fortalte der etter en kortere periode uten smokk at nå brukte han ikke den der for å sove lenger. Han hadde ikke "spurt" etter den, og de hadde ikke gitt ham den. Så da forsøkte vi en natt hjemme også uten smokk, og det var ingen gråt eller noe som helst. Da var han ikke 2 år engang.

Jenta vår bruker tommelen og har aldri klart å putte en smokk i munnen. Vi forsøkte, men hun brakk seg bare.

Skrevet

Et par måneder før 3 års dagen og en måneds tid etter treårsdagen for mine to eldste.

Skrevet

Må vel legge til at de kun brukte smokken til å sove om natten etter de var ca 1-1,5 år.

Skrevet

2 år. Helt tilfeldig da vi glemte å ta med ny smukk i bhg etter ferien. Han sovnet helt fint til middagsluren i bhg.

Jaja, tenkte vi.

Da prøver vi om natten også. Og det gikk fint, videre neste dag og natt og så videre.

 

 

Gikk over all forventning.

Skrevet

ungene mine har alltid bare brukt den ved soving (både dagtid og natt)

 

eldste slutta å ha den i barnehagen fra han var 3 år og 4 mnd. (det var etter juleferien) og slutta på natt i sommer. da var han 3 år og 11 mnd. han gav dem bort til sabeltann.

 

snuppa vår fyller 3 år i februar, og hun bruker nesten ikke smokken sin i hviling i barnehagen lenger, så tenker hun kommer til å slutte med den der etter jul. også snakker hun om å gi den til sabeltann hun også.. så spørs om vi må dit til sommeren...

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...