Gå til innhold

Hvordan er deres erfaring med epidural?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann:0)

Jeg har begynt å tenke litt på hva jeg vil ha av smertelindring denne gangen. Det er ikke så lenge siden forrige fødsel var(oktober i fjor) så siden den er såpass friskt i minne så er jeg åpen for mye når det gjelder smertelindring til min forestående fødsel.

Jeg har litt dårlig erfaring med epidural etter at jeg fikk mitt første barn siden den ble satt feil. Derfor hadde den ikke noe særlig virkning og den gjorde at jeg ikke kunne gå etterpå fordi jeg ble helt følelsesløs i den ene foten.

Nå lurer jeg på hvordan deres erfaringer med epidural som smertelindring var?

Håper på svar:0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk det nå på fredag da jeg fødte min lille prins. jeg merket ikke riene, og følte meg helt avslappet. Merket bare et press mot rompa når rie måleren sa jeg hadde ri. så når jeg skulle presse måtte jordmor si at nå har du ri-press. var deilig å bare ha mserte fordi han var på vei ut og ikke pga riene. Så den funket helt suvernt på meg:)

Skrevet

Den funket suverent på meg og, men for meg var det slik at jeg kjente riene godt, og også babyens vridninger på vei ut av fødselskanalen. Det var vondt og fantastisk. Nå skal det sies at jeg hadde gått med grusomt vonde maserer i over 18 timer før jeg fikk epidural (måtte ha det og drypp for og komme videre), så det er ikke sikkert at jeg fikk så høy dose.

Blir litt skeptisk til epidural denne gangen når jeg hører om folk som ikke kjente noe særlig til innspurten.Skal i hvertfall si i ra at jeg ike trenger full dose!

Sjangsen for at de setter feil på deg en gang til, er vel minimal :-)

Skrevet

Jeg fikk det forrige gang (for 6 1/2 år siden) Jeg hadde ikke god erfaring. Den stoppet opp riene så fødselen ble laaaang og hard. Den lindret jo, men så måtte de skru av epiduralen for å få fart i riene igjen. Jeg tar ikke sjansen på dette en gang til.

Skrevet

forige gang ville jeg ikke ha epidural fordi jeg hadde hørt at man ikke kunne gå eller tisse selv etterpå,men jeg klarte ikke å slappe av mellom riene så jordmor overtalte meg til å ha den.da sovnet jeg med en gang hehe...kjennte når det begynnte å presse og jeg er veldig fornøyd med den fødselsopplevelsen,men har lysst å prøve så lenge jeg kan uten denne gangen,men jeg ser ikke på det å få epidural som et nederlag slik jeg føler mange ser på det...

Skrevet

fikk epidural for 3 gang denne torsdagen.de første gangene så hjalp demeg veldig for jeg hadde fødsler på over 17 timer og var totalt utslitt.den første ble tilslutt nødt til å komme til verden ved hjelp av k.s.

denne fredagen gikk alt så mye fortere ,kun 5 timer.jeg fikk epidural halv 2,da hadde jeg 4cm opning.jeg ble sittende på sengekanten for da presset det påen bedre måte og epiduralen hjalp meg.like etterpå hadde jeg full opning.hehe.presset i 10 min og det gikk kjempefint.ingen skader da min 3830gr store gutt kom til verden.

jeg kunne sikkert klart meg uten epidural denne gangen vis vi hadde skjønt at det plutselig skulle speede opp så veldig i fortgang,men angrer ikke på epiduralen likevel.

nålen ble tatt ut like etter fødsel og jeg kjente det ikke engang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...