Gå til innhold

PERGO?

drømmer.om.baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det?

Hvor lenge må man ha prøvd det for å få det av legen?

Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pergotime er et legemiddel som gjør at en slipper flere egg ved eggløsning.

Du kan spørre legen din om å få det, men jeg tror det vanligste er å bli henvist til gyn. Når en tar Pergotime skal en oppfølges av gyn, bl.a. for at eggstokkene kan øke i størrelse. Det sies t en må ha prøvd i et år, men det er jo bare å si at en har gjort det, hvis det er det de vil høre. Jeg gjorde det, da var jeg i 7pp. Jeg mener at en kjenner på seg selv når denne prøvingen begynner å bli langdrøy.

Det er vel også ønskelig at mannen din tar en sædprøve først, slik at det an utelukkes at du ikke har blitt gravid pga dårlig sædkvalitet.

Jeg tror at det praktiseres litt forskjellig fra lege til lege hvem som skriver ut resepten. Jeg fikk min hos legen, men nå har jeg byttet til en sinnsykt grei og forståelsesfull lege også da. :)

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg ville løyet. det er faktisk slik at dette legemiddel ikke bare er bra. Det er faktisk slik at man har økt kjangs for å få eggstokkkreft. Å det er fare for å overstimulere eggstokkene. Men for oss som treng det er det jo ett valg man må ta. men dersom jeg ikke hadde prøvd 1 år hadde jeg ikke villet tatt det. det har ingenting med om man er virkelig lei, men det er faktisk helt normalt å prøve opp til ett år.

men dersom du ikke har EL er saken en annen. Finner du ut at du ikke har El etter noen mnd med prøving så ville jeg kontaktet legen. Er ikke noe poeng å prøve om man ikke har EL. Bruk EL tester eller ta temperaturen

Skrevet

Nei, det er ikke økt sjanse for ovariekreft om du tar en enkelt dose Pergotime! :) Det er observert ovariekreft ved langvarig bruk og høye doser, men det er ikke det aktuelt for deg den første gangen, så det trenger du ikke bekymre deg for! Det er mange par som forsøker en runde med Pergotime før de starter utredning, bare for å ha prøvd det.

Jeg vil fremdeles også anbefale deg å starte utredning om du syntes tiden er inne for det. Du er nesten like gammel som meg, og jeg antar at du vil ha flere enn ett barn? :) Jeg startet utredning i 7pp og det er jeg veldig glad for. Alderen min er mer vesentlig for meg enn hvor lenge jeg har prøvd. Og utredning er en sen prosess! Men det er slikt en må bare bestemme selv.

Jeg ba også testet for toksoplasmose på den første blodprøven jeg tok, så det anbefaler jeg deg også, hvis du bestemmer deg for å ta blodprøver da. Det er den virusinfeksjonen en kan få fra katter, som er veldig farlig for fosterets øyner og nervesystem. Til vanlig er det gravide som blir sjekket for dette da, men greit å vite, siden du har katter! :)

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...