jente08&jente2010<3 Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 skal ha bursdag for stesønnen min som blir 6 år til helgen. selve barneselskapet skal han ha hos sin mor, men vi har invitert fars familie, og der er det endel barn. så vi tenkte litt sånn at vi gjør det til en barnebursdag her også...men hva serverer jeg barn mellom 4 og 7 år da? og er det noen spes kaker de liker mer enn andre? ser mange lager sånne superfancy greier..men jeg er ikke sååå flink... til de voksne tenkte jeg å bare ha en sjokoladekake, og kringle, men til barna derimot, aner jeg ikke....og hva er normalt i sånne bursdager? godteriposer og sånn? noen som har erfaringer\tips å komme med? jeg blir så usikker...vil at det skal bli en bra bursdag for alle.... noen?
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 *sjokoldadekake med seigmenn, med melis slik at det blir en fotballbane *Gele er en klassiker *Boller og brus * Godteriposer med mandariner, sjokolade, kjærlighet, og kanskje noe annet spennende. (vi brukte å fiske godteriposene opp fra bak et laken) *og kanskje noen skåler med sjokolade, seigmenn, nonstop og kjeks? Så er du iallefall helt sikker på at de barna som kommer får litt sukkerkick til de skal dra hjem:p
Vårunge08 Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Trenger ikke godteposer og sånt på familiefeiringa. Unger er stort sett glad i sjokoladekake og kringle. Så lenge han får en kake han liker godt så går det nok bra )
Niem og Patrick Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Du kan lage fotballkake til han? Sjokolade-langpanne, så har du melis med kokos og grønn kondittorfarge som gress? Så kan du sprøyte markeringer, midtbane osv med melis og sette seigmenn på tannpirkere som spillere. Klipp av en ende av en kjærlighet og bruk som ball =) Er det mange unger liker de nok godteposer ja:) Elsker å pynte kaker, så gleeder meg til å få ha barneselskap selv
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Filler'n!! Jeg hadde skrevet et laangt svar til deg med flere gode og enkle forslag, men da jeg var nesten ferdig å skrive, forsvant plutselig alt! Grr... Jaja, orker ikke skrive det om igjen NÅ i alle fall, nå vil jeg sove... Men kanskje jeg kan svare i mårra, om jeg er her inne og husker det
lotta72 har fått Anders Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Muffins og sjokoladekake er det jeg pleier å gi barna når det er voksenselskap med en del nevøer og nieser tilstedet. Så lager jeg også en "voksenkake" type gulrotkake eller blåbærpai med is eller liknende. La han pynte muffinsene. Det er alltid stas.
Maud Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Sjokoladekake er en sikker vinner. Masse non-stop og seigmenn på. Muffins er også noe alle barn liker. La ham velge selv og la ham være med å pynte. Da blir han fornøyd. Pynte huset med ballonger. Jeg pleier ikke å ha godteposer i familieselskapet, det blir nok sukker uansett. Hvis barna skal sitte for seg selv, gjør det seg med en duk med farge, morsomme servietter og kanskje noe godt strødd utover duken. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå