Gå til innhold

Vil ikke ta flaske...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer vanligvis og det går helt fint, men jeg skulle gjerne hatt frøkna til å ta flaske nå som det nærmer seg juletider (og det hadde vært koselig å kunne tatt seg et glass vin eller to eller hatt barnevakt en kveld). '

Hun er 9 uker og brekker seg av smokk, og "tygger" på flasken mens hun rynker skeptisk på nesa.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få henne til å suge på flasken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på!

Jeg har såå lyst å bli med på julebord sammen med mannen min, men problemet er den flaska da... Har bare prøvd en gang, men hun nektet og det endte med at hun hylgråt stakkar..

Skrevet

Jepp, samme problem her..... har prøvd ganske lenge nå men hun vil bare ikke ha flaske.

Leste istad litt lenger ned på siden her.... at noen anbefalte å bruke "Avent Magic" tutekopp. Jeg har ingenting å tape så jeg skal kjøpe det imorgen så får vi se om snuppa mi vil ha den :-)

Skrevet

Prøv å la pappa'n gi henne det, hun lukter og føler deg på en annen måte, og når hun vet at du er der, er det deg hun vil ha mm av ikke flaska.

Skrevet

sønnen min er 11 mn og jeg har ikke lyst til å amme lenger. jeg kjøpte alle flasker som finnes både på apoteker og matbutikker men han vil ikke ta flaske ): han vil ha bare PUPP. ):

Skrevet

jeg også har samme problem, eller hun tar av og til.. Men det som faktisk gjor at hun tok flasken var at hun sitter i vognen..(på de fleste vogner kan man ta opp ryggen ett par hakk) Og når jeg sier sitter så lener hun seg egentlig bare, kan jo ikke sitte selv ennå.. Men da tok hun flaken til slutt, etter en del sutting selvfølgelig. Det er jo en idè å prøve i hvertfall...

Og så kanskje dytte litt på midten av skjinnet slik at barnet får i gang suge muskelen...

Skrevet

Har du prøvd nuk flaskene? de har 2 varianter, som jeg vet om ivertfall, og den ene av de tok jenta mi... Da hadde vi prøvd mange andre typer først, og de ville hun ikke ha.

Skrevet

Tusen takk for svar og gode rår. Godt å vite at vi ikke er de eneste som sliter med flaska =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...