Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Er i slutten av uke 30 og har de siste dagene fått maange kommentarer på at magen min plutselig har blitt så lav. Har hodet festet seg?? Har jo ikke peiling, er vår første. Kan ikke si at jeg ser det så godt selv ihvertfall.. Hun har den siste uken sparket på steder hun aldri har sparket før..(kan jo hende at det sier dere noe?) Er det andre symptomer/ ting som tyder på at hodet har festet seg? Merker jeg det godt? Er det vondt? Har time hos jordmor på torsdag, men er jo litt nysgjerrig da vettu! :-) Håper på svar!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 jeg merka ikke noe til at hodet fester seg. tviler for at du kan finne det ut på andre måter enn å kjenne etter med fingrene/hånden, slik som legen/jordmor gjør når dem sjekker det...=)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Trur ikke hodet har festet seg nå allerede. Det skjer vanligsvis de siste ukene. Du har jo fortsatt ei god stund igjen! Sorry
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Hmm.. Har ingen fasit jeg altså. Men det er ikke umulig at hodey har festet seg. Det gjørde det med første min i uke 31. Men Det betyr ikke at du føder før tiden. Selv gikk jeg ti dager over termin. Men det er helt normalt at hode fester seg tidlig. Det sies at med nr to fester ikke hodet seg fødselen er i gang. Det legger seg riktig nok til rette. Det er nok lite sannsynlig at du selv kjenner det at det fester seg. Det er ikke vondt. At du kjenner den sparke andre steder er nok fordi den er større å for at den vil sige ned noe mot slutten nå
hm hm Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Hørt om mange som har festet seg veldig tidlig, mest vanlig hos førstegangsfødende det da. Men det har ingen betydning for når barnet blir født, en kan gå over tiden likevel. I begge min svangerskap så har kjent veldig godt at barnet har festet seg, det stikker noe veldig nedover i skjeden. Og begge gangene så har jordmor sagt at hodet er godt festet, mens på sykehuset når de kjenner fra innsiden, så sier de at hodet står godt ned i bekkenet, men at de klarer og dytte det litt opp med fingeren...
"gullet" Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 jeg venter nå nr 3. er 35+2, her har hodet vært festet en stund, men ingen fødsel i nærheten nei...
saray Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 har akkurat fått nummer 3 og han la seg ned ,LANGT ned før uke 30,men han festet seg ikke før han ble født.han festet seg når de tok vannet.og tok bare noen timer så var han ute for han lå så fryktelig langt ned.så du behøver iallefall ikke få noen lang fødsel forde om han ikke har festet seg
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Som andre sier her så kan hodet feste seg tidlig. Hos meg hadde hodet festet seg når jeg var på kontroll hos jordmor i uke 32 - jeg hadde ikke merket noe til det og var litt overrasket, da jeg også trodde at dette skjedde senere i svangerskapet. Iflg jordmor var det vanligst at det skjedde rundt uke 36 og senere, men slett ikke unormalt at det skjedde tidligere heller... Som sagt, hadde ikke merket noe... men i perioder kjente jeg, og kjenner fortsatt, spark og bevegelser langt "nede" som ofte er litt ubehagelige... får plutselig svie f.eks. som kjennes nesten som blærekatarr, men det varer bare et sekund av gangen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå