MammanTilSara Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Hei, mer erfarne mødre:) Jeg har en datter på 9 mnd som jeg har hatt litt lyst til å avvenne fra pupp.. Typisk nok vil hun ikke ha mme, så jeg får vel amme de siste 3 mnd! Men hvor mange ganger i døgnet må jeg amme? Holder det med morgen og kveld? Ungen spiser GODT til alle måltider, og får vann som drikke da. Men hvor mye vann bør jeg passe på at hun får i seg tro? Vanskelig detta her!
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Hei Nå fikk gutten min mme da,men når han var rundt 9mnd så drakk han kun 100ml i døgnet (ikke glad i melk) Snakket med HS om dette og hun sa det holdt så lenge han spiste grøt 2 ganger om dagen. Gutten min var/er glad i vann og drakk 2-3 flasker vann om dagen (avent flasker som tok 260ml) Men det viktigste er vel å følge med på om hun har våte bleier,mener å huske det var 3-4 våte bleier om dagen HS sa her hvertfall. Her styrte gutten det sånn selv, at hvis han drakk lite i løpet av dagen så våknet han 1 eller 2 ganger på kvelden og drakk litt Nå er gutten min blitt 18mnd og har ikke drukket melk på ca 6mnd,nekter å ta både kumelk og mme.. Får i seg melk via pålegg,middag og youghurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå