2 i talet Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Lisje jenta mi har begyndt å fått litt graut og no har ho so hard mage at ho pressa og da gjere vondt- ho grine. Ka kan eg gjere?
nurket4a Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Har du prøvd å gi henne sviskesaft? Har hørt at det skal hjelpe, men har ikke prøvd selv.
Grorüd.. Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Sviskesaft gjør susen vet du! Gir et-par-tre skjeer til det ene grøtmåltidet, og hun er så fin i magen atte
Gjest Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Dattera mi ble også plaget med treg mage da vi begynte med grøt. Gikk fort en uke mellom avføringene, og de var harde. Forsøkte sviskesaft, men det ville ho ikke ha. Mitt tips er å ha malt-ekstrakt i grøten. Du finner det i butikken, enten ved barnematen eller ved kosttilskuddene, ettersom hvilken butikk du er i. En skje maaltekstrakt i grøten hver gang, gjorde at jenta mi ble kjempe fin i magen og ho spiste i tillegg bedre for malten gir grøten litt mer smak. Malten kan også blandes i mme, men jeg har aldri brukt mme, så det kan jeg ikke si no om.. Da hun etterhvert begynte med 8 mnd grøt, sluttet vi med malt, for den er det fullkorn i, og magen hennes fungerte da fint...
2 i talet Skrevet 20. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2007 TAKK takk synest so synd på ho
Grorüd.. Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Huff, føler med deg. Jenta mi hadde fryktelig hard mage frem til hun var en 3 mnd, ga henne Collett, skjønte ikke at det var den hun ble så dårlig av, dro til kiropraktror og greier, trodde det var kolikk, men så prøvde vi og bytte til NAN og da var alt av magevondt borte. Det må ha vært deilig for henne! (ble mye komma og lange setninger her gitt).. Håper det ordner seg for jenta di!
mettings Skrevet 20. november 2007 #7 Skrevet 20. november 2007 istedenfor sviskesaft, prøv med sviskemos! Det fungerer mye bedre. Jeg gir det sammen med grøten.
Trine F Skrevet 20. november 2007 #8 Skrevet 20. november 2007 Hjelper ikke maltekstrakt eller sviskesaft/moss kan du på apoteket kjøpe Laktulose. Dette er HELT ufarlig (ifølge HS og barnelege). Jenta mi fikk fra 4 1/2 mnd alder 2 ml to ganger pr. dag, og dosen må økes (først eks. 3 ml to ganger pr. dag) hvis ting ikke ordner seg etter noen dager. De sa det hos de helt minste skulle blandes med MM/MME, men jeg gir det bare rent i sprøyte rett før amming morgen og kveld. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå