bølla mi Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Hei, snuppa på snart 6 uker har begynt å nekte å legge seg om kvelden! Med en gang vi kommer inn på rommet å legger henne i vuggen begynner ho å skrike... Skriker i ett par timer hver kveld før ho roer seg! Har jo ikke vært sånn før... Ikke at dette er så ille altså, men jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å få ho til å sove uten å bli krakilsk... Vet ho er lita enda og at dette antagelig går seg til, men håper noen har noen råd til meg, som kan funke nå!!!
Én til Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Kanskje sengen føles kald? Jeg brukte å legge en varmeflaske under dyna og varme opp sengen litt før jeg la henne nedi, da hun var så liten :-) Også roer de seg gjerne hvis du legger en t-skjorte som lukter mamma i sengen (jeg brukte dette som "laken" under hodet). Og rull et helseteppe og legg i hestesko rundt hodet hennes, slik at hun ligger lunt og godt - lille snuppa mi liker fortsatt det, enda hun er 5 mnd nå!
LRMG Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Det er først etter 6 uker at de utvikler noe forhold til natt og dag, så jeg tror ikke du kan forvente at hun skal skjønne at det er kveld og at hun skal sove. Min lille hadde ofte fest fra kl 00 til 01 på den tiden. Etter fylte 2 mnd begynte han plutselig å bli trøtt av seg selv i 20-21-tiden. Jeg vil tro hun skriker fordi hun er ensom og trenger fysisk nærhet. Ikke naturlig for så små barn å ligge alene, desverre For oss ble det mye pupp og videotitting på den tiden... Ville i allefall ikke latt henne ligge å skrike i sengen og lage dårlige assosiasjoner til den.
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Min jente er litt over 7 uker nå og jeg følger rytmen hennes. Legger henne om kvelden når hun sovner selv, jeg lar henne aldri skrike mer enn noen få minutter på kvelden. Helsesøster sa at jeg ikke skulle stresse med å legge henne, eller å prøve å lage rutiner når de enda er så små. Det viktigeste er at babyen føler seg trygg, så kommer de som oftest inn i en rutine rundt 3 mnder. Likevel har jeg det mørk på soverommet, og skiller søvn om dagen og søvn om natten ved at jeg bare lar hun sove på soverommet om natten. Jeg lar henne også ligge med et teppe rullet rundt hodet slik at hun har det litt tett rundt seg, og passer på å gi henne smokken dersom hun gir lyd fra seg. Jeg har forsøkt å la henne skrike til hun sovner, men det blir mer stress enn det hjelper og påvirker som regel resten av natten også. Dette hjelper i allefall for oss. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå