Tante Blås Squaw Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Legger innlegget mitt her også, for jeg vil virkelig dere skal lese det - og tenke litt på det. *klem* "Barn er ikke det eneste i verden man blir trett og sliten av. Hvor mye vet dere EGENTLIG om menneskene dere omgås? Mange har helsetilstander de holder hemmelig for vennekretsen - for eksempel angst, kronisk utmattelsessyndrom, begynnende MS og mye annet. Mange skammer seg over at de ikke strekker til, og vil ikke prate om det. En venninne av meg sliter med angst og depresjoner. En dag vi satt og pratet om å være sliten, sa hun "Men du har jo UNGER, du har LOV til å være sliten, du!" Hun følte at hun ikke kunne snakke om sine problemer med mange av venninnene som har barn, fordi hun ofte ble møtt med fordømmelse. Vi vet så lite om hvordan folk EGENTLIG har det, innerst inne. Neste gang du irriterer deg over at en person uten barn klager over å være trøtt, husk at alle er ikke like heldige som deg. Alle kan ikke få barn."
snartmammapåny Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 HELT ENIG! Man kan være sliten selv uten barn. Tror noen ganger at værden snurrer litt for mye rundt i en liten boble hos de som har barn.
jordbærsjokolade Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Nå har ikke jeg lest tråden du snakker om, men jeg er veldig enig i det du skriver her. Man vet ikke alltid hvordan folk egentlig har det
Gjest Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Man vet ofte nok om dem man er nærmest til å fordømme over en lav sko.
Gjest Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Du skjønte hva HI mente i det innlegget hun skrev om å være trett eller??! Hvorfor gidde å lage så jævli mye av hva folk skriver her inne.. Hvis dere ikke skjønner hva Rutletutt mente med det så mangler det jo noe i topplokket på folk her... Ikke gå i dybden på ALT folk skriver.. for da kan man jo snart ikke skrive noen ting her... *riste oppgitt på hue*
Tante Blås Squaw Skrevet 20. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. november 2007 Slik jeg tolket det, har vi mødre nesten enerett på å være slitne. Og det syns jeg er noe stort tull. Verden snurrer ikke rundt din egen navle bare fordi du har barn, det er fortsatt noe som heter medmennesker.
Mockanin Skrevet 20. november 2007 #10 Skrevet 20. november 2007 Helt enig med deg i det du skriver. Det tok meg lang tid før jeg fortalte noen at jeg hadde søvnapnè og i tillegg tok det mange år før jeg ble klar over at jeg hadde det. Konklusjonen min er vel at alle kan bli trette, men hver på sin måte og alt etter livssituasjonen.
Gjest Skrevet 20. november 2007 #11 Skrevet 20. november 2007 HELT ENIG MED DEG!!! I tillegg tenkte jeg på en ting til, i disse innleggene opplevde jeg en (ubetenksom?) latterliggjøring og en forakt for barnløse... Og tenk jeg har prøvd begge deler, som prøverører svir alltid slike "ha-ha ja de som ikke har barn, vet ikke hva livet dreier seg om- innlegg..." Lenge leve perfeksjonismen... Jo takk som byr!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå