Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Hmm.. har ei jente på 3 mndr som ikveld har feber. Hun har i tillegg blitt veeldig tett i nesen og har hostet en del tidligere. Hun har også hatt mye vondt i magen i dag, har MYYYYE luft.. og har gulpet opp masse ikveld... Jeg mistenker selvfølgelig forkjølelse,siden hun er så tett.. Hun renner også en del på det ene øyet.... men ikke noe gugg. Ringte legevakten for å spørre ang. denne feberen.. for jeg har hørt at når de er 3 mndr og mindre bør man alltid kontakte lege ved feber.. og hun er jo akuratt fylt 3 mndr.. Forklarte det som jeg har skrevet her.. og hun mente jeg burde komme inn å få sjekket. S å føler jeg meg litt hysterisk her da.. men klarer liksom ikke helt slå meg til ro med å bare tenke at det er vanlig forkjølelse... For da er det vel vanlig med feber? Feberen var forresten 38,4 sist jeg målte. Det er en drøy halvtime siden. Så da lurer jeg .... hva syns dere??? Bør jeg bare komme meg inn eller?? Eller er jeg hysterisk??
Mamma&LilleKrølle Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Hei! Feberen er ikke så høy, men jeg mener så absolutt at du skal inn en tur om du føler for d. Er alt bra, ja da er jo det bra. Da vet du hvertfall at du har fått sjekka snuppa di, og får slått deg til ro med det. Om du ikke drar, så kommer du nok til å sitte å være litt bekymra for snuppa di resten av kvelden/natta. Legevakten sier at de aldri skal avslå en mor som er bekymra for ungen sin. At de skal ta oss på alvor. Så det skader værtfall ikke å dra innom om d gjør deg mer avslappa:) Lykke til da!
agb27 Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Du er ikke hysterisk! men dra en tur på legevakta, i og med at hun har feber har hun mest sannsynlig en bakteriel infeksjon. da er det greit å få tatt crp for å se om hun trenger antibiotika. har lille Mia på straks 3 mnd som ble forkjøla igår har vært litt stresset her, men hun har ingen feber da. veldig glad for det. ringte legen på dagen idag og fikk beskjed om at siden det var ingen feber var det en virusinfeksjon, ikke mye å gjøre ved. Masse god bedring til hannagullet.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 NB! Feber betyr IKKE ALLTID bakteriell infeksjon. Feber kan komme ved virus som er aller vanligst ved forkjølelse hos småbarn. Barn har umoden temperaturregulering og kan også få feber UTEN infeksjon(merkelig legeuttalelse...). Så til saken: hvis du er usikker, bedre å snakke med legen/dra på legevakten.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Viktig å dra til legevakten med en gang!! Det kan være noe alvorlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå