Ferdig Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Jeg leverer dattern min kl 08 i bhg. og henter henne 14.30. Når jeg henter henner har jeg lagt merke til at hun i det siste er veldig våt i bleien. De har en liste i bhg. der de fører bleieskift og der ser jeg at når hun ikke har besjet så skifter de bare bleie én gang ila dagen. Altså et bleieskift ca. kl. 12. Jeg vet at jeg hadde jeg hatt henne hjemme hadde hun minst hatt ett ekstra - hvis ikke to skift, selv om hun bare har tisset. Jeg hadde skiftet ca. 10/10.30 (når jeg la henne) og en eller annen gang etter formiddagsmat. Bør jeg gi beskjed eller overreagerer jeg? Når jeg skifter når vi kommer hjem er kl ca 15 og da har hun "bare" hatt bleien siden 12. Likevel er den veldig våt... Hvordan er ikke den bleien (jeg tok på henne) fra 7.30 da?
Tigerpuz Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 I barnehagen til dattera mi skifter de bleier ved 12 tiden, når de har spist formiddagsmat og skal legge seg eller evt.ut, også skifter de bleier etter ettermiddagsmaten sånn mellom 14.30-15.00, og det gjør de uansett om det bare er tissebleier... Og det funker veldig bra her iallefall, har ikke opplevd at bleiene har vært veldig fulle og tunge når jeg henter hun rundt 16.00.. Jeg hadde nok villet sagt ifra om at bleia hennes er veldig våt når du henter henne 14.30, så det hadde vært fint om de kunne skiftet på henne en gang til rundt den tiden.. Er iallefall den erfaringen jeg har ifra de barnehagene jeg har jobbet at man skifter 2 bleier om dagen + evt. bæsjebleier, men det er jo en selvfølge.. Så bare si ifra med god samvittighet.
Ferdig Skrevet 20. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2007 Hei! Tusen takk for svaret ditt! Jeg visste ikke engang at de hadde rutiner på bleiesikft, men det burde jeg jo tenkt meg. Har som regel bare sett på min datter sitt navn på listen så takk for opplysningen:) Og takk for rådet om å si ifra! Det er jo dumt, hvis vi ikke skal rett hjem etterpå at hun har så våt bleie. Ha en fin kveld:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå