mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 de bommet med min første... men jeg sto heldigvis på mitt.. var lenger enn legene mente.. ville først ikke høre på meg.. fikk ul tidlig pga blødninger denne gangen, og mente jeg vasr to uker kortere på vei... da måtte jeg spørre om hun mente alvor? var jo helt umulig.. sambo jobber borte... jeg måtte ha vært utro for at det hadde stemt... kommer nok til å stå på mitt denne gangen og... håper de hører mer på meg nå siden jeg har født før, og pga det som var sist gang... jeg fikk maset meg til å komme inn sist... hadde vært bestemt på min termin siden første kontroll... kom endelig inn, og ble satt i gang med det samme... hadde alt for lite fostervann... gutten min kom ut og flasset som bare det... ble jo helt sår... legen så på han også, og beklaget at de ikka hadde hørt før, han mente jeg hadde rett med min termin..... flere som har opplevd at de bommer veldig med ul?
junispiren fikk liten Dennis Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Ul termin. Sist hadde jeg mens termin 16, UL termin 23, og fødte 27. Så jeg stoler egentlig mest på UL termin.
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 UL-termin. Begge mine er født nærmere UL-termin enn mens-termin. Dessuten hadde det ikke spilt noen rolle hva jeg hadde forholdt meg til, så lenge sykehuset forholder seg til UL-termin er det det som bestemmer om barnet regnes som prematurt, eller hvor langt over termin du har kommet. Alt annet er i bunn og grunn unyttig å tenke på
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Men det er klart, at med en historie som din er det greit at du står på ditt. Selv så har det ikk skilt med enn en uke omtrent på terminene. EWr det veldig stort avvik så bør man jo være litt obs.
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 sist gang hadde jeg mens-termin den 4. og UL-termin den 6. Fødte den 5. hehehehe.......
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 21. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. november 2007 skilte 8 dager mellom mens termin og ul termin sist gang... hadde jeg gått 14 dager over ul termin tror jeg gutten min ikke hadde hatt mye hud igjen... gikk ti dager over ul termin, og legen mente at han egentlig var en uke lenger. altså 17dager.. har heldigvis legen på min side denne gangen, og vet at hun står på for meg om jeg skulle gå over denne gangen.. vet jo best hva som er mulig selv.. er vel lettere å få de til å høre denne gangen tror jeg...
monilu- Har født Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 I mitt første svangerskp fikk jeg også en UL termin jeg mente var alt for sen. Hadde mens termin 16. og fikk UL termin 27. Jeg hadde rett og slett ikke hatt samleie siste del av mens perioden, og kunne ikke blitt gravid da. Heldigvis ble ikke dette noe problem for meg, for barnet hadde det travel og kom den 10, før begge datoene :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå