kom-som-bestilt Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Vi spiser så uregelressige middager så pleier å gi henne glassmiddager, men så vil hun gjerne ha noe når vi spiser òg. F. eks så elsker hun tomat! men hva bør jeg ikke la henne få?? Noen som har tips? F eks; kan hun få pølse, eller er den for salt? Kjøttdeig? Noen frukt jeg ikke bør gi? Eller juice?
cec26 Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Spinat appelsin jeg vil ikke gitt pølser, pga salt, hvis du skal gi kjøtt deig så ville jeg kjøpt den uten salt og melk fra gilde fisk ville jeg ventet med til hun var litt eldre. Tomat pure og sånne ting kan også være litt sterkt for magen..
kom-som-bestilt Skrevet 20. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2007 Cec26: Appelsin - betyr det også kiwi da? Det er laks i nesles middagsglass (6mnd), men er ikke det bra tror du? Eller tenkte du mer på torsk og slikt? Leverpostei har jo òg fisk i seg..
kladde Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Nei, ville ikke gitt kiwi heller. Ellers bør du vente med melkeprodukter, druer og jordbær, egg (iallefall hviten), og en del andre grønnsaker som inneholder mye nitrat. Husker ikke alle i farten, men det er vel mest grønne bladgrønnsaker (kål, salat, spinat, squash, røddbeter). Fisk går helt greit så lenge dere ikke har alvorlige allergier i familien. Du må selvfølgelig være forsiktig med sukker, salt og tilsetningsstoffer - derfor ville jeg unngått halvfabrikata og farseprodukter i størst mulig grad. Og selvsagt er honning, nøtter, skalldyr og rått kjøtt og fisk fyfy....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå