FrøkenSprøken Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Må jo være noen man skal si fra til? To venner av meg som spiste der i dag, og begge ble dårlige rett etterpå. Hun ene har kastet opp som bare det, mens hun andre bare er uggen og dårlig i magen. Svimmle og kvalme...
Makka Pakka Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Mattilsynet skal kontaktes om man har mistanke om matforgiftning.
nickoline og supermann Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 matforgiftning er alvorlig, så de burde kanskje oppsøke legevakta. Man kan bli dårlig uten å være "forgifta!"
Makka Pakka Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 Og kanskje det er greit å ringe legevakta slik at div prøver kan tas nå mens det ennå er "ferskt".. for å si det sånn, he he. Jeg ønsker de lykke til, har selv blitt matforgiftet og vet hvor fælt det er.
mayaya Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Få det påvist av en lege, kontakt så mattilsynet.
FrøkenSprøken Skrevet 20. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. november 2007 Hvordan vet man om man bør oppsøke lege da? Og hva mener du med "kan bli dårlig uten å være forgifta"? At man kan bli syk av mat man har spist uten å være matforgifta? Hva kaller man det da?
bente69;) Skrevet 20. november 2007 #9 Skrevet 20. november 2007 Når var de der å spiste? å når ble de syke? Det tar jo litt tid før en blir syk om en er matforgiftet. Det er ikke gjort på et par timer.
Butterfly-prinsesse+prins Skrevet 20. november 2007 #10 Skrevet 20. november 2007 Nå vet ikke jeg særlig mye om matforgiftning...men det kan ikke dreie seg om vanlig omganssyke da. Her går i alle fall det for fult!!!! Så kanskje det ikke er mer "alvorlig" enn det?
Loli Skrevet 20. november 2007 #11 Skrevet 20. november 2007 På legevakten kan prøver vise tilbake til eventuelle bakterier hvis det er snakk om matforgiftning.
Makka Pakka Skrevet 20. november 2007 #12 Skrevet 20. november 2007 Joda, det er en type bakterie som man blir syk av svært raskt. Jeg ble også syk bare noen få timer etter at jeg hadde spist.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 20. november 2007 #13 Skrevet 20. november 2007 1. Lege 2. Mattilsynet 3. VG/Dagbladet
FrøkenSprøken Skrevet 20. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 20. november 2007 I Steinkjer. Mange timer? Min mor er kostholdsøkonom, og hun sier at det som regel kommer INNEN 4 timer. Men hvem betaler legevakten da? Og hvorfor bør de dra dit? For sin egen del? Eller for å kunne bevise noe mot maccern? Og hvorfor skal de bevise noe? Får man erstatning? Går ikke omgangssyke her nå. Gikk for to mnd siden det...
Makka Pakka Skrevet 20. november 2007 #15 Skrevet 20. november 2007 Trolig må de betale selv. Men det er jo greit å sjekke om det er matforgiftning slik at tiltak kan gjøres så ikke flere blir syke. SOm en del innlegg her sier så er det greit å få tatt avføringsprøver for å se om det ER matforiftning og evt hvilken type bakterier som har gjort folk syke. Dette kan gjøres på legevakta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå