Gå til innhold

Noen med barn som har verket hull i trommehinnen ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på snart tre år våknet i natt og sa han hadde vond i det ene øret.

Han fikk en smertestillende, og sovnet greit og sov hele natten.

Våknet i dag, og var helt fin, og da jeg spurte om han hadde vondt i øret ,svarte han nei.

Allmentilstanden var på topp ,og ingen feber.Han var helt som han pleier.

Han gikk i bh, men da jeg hentet han,sa de det rant fra øret hans, men i hele dag har han vært som han pleier.Aktiv og tubo som alltid og ingen feber.Slik har han vært i hele ettermiddag og kveld.

Jeg ringte legevakten, de sa det var ikke nødvendig å komme,så lenge han var frisk og feberfri.

Det har ikke rent ut så veldig mye i ettermiddag/kveld, så hva gjør jeg???

Går til legen med han i morgen eller ser det ann litt ??(de på legevakten sa jeg måtte oppsøke lege hvis det rant mer enn 2-3 dager ,og at jeg i tillegg tar han til lege om et par uker for å se om det er grodd greit)

Dere som har opplevd dette, hva gjorde dere ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gjorde ingenting. Det gikk hull så ble det med det. Jeg ante ikke at ungen hadde ørebetennelse før det gikk hull.

Skrevet

Sønnen vår fikk hull på trommehinnen for en stund siden. Vi fikk beskjed om at vi burde ta en sjekk av ørene etter noen uker (husker ikke om det var 3 eller 6), for å sjekke at det ikke var væske i mellomøret.

Skrevet

Jeg ante heller ingenting om at han hadde øreverk før den sprakk i natt......

Skrevet

trommehinnen til sønnen min sprakk forrige torsdag. Fikk beskjed av legen om at det ikke gjorde vondt mer, men han hørte ikke normalt. Ble rådet om å følge med og sjekke øret etter 14 dager. Skulle også sørge for å holde øret tørt, ved vask av hår etc. Nå om torsdagen begynte det å verke, og han måtte ha antibiotika.

Skrevet

Eldste sønnen min hadde øreverk for et par tre år siden. Han var skikkelig dårlig, spøy og greier. Til slutt gikk det hull på trommehinna. Måtte til sjekk en stund etterpå.

Skrevet

Det har nok rent ut det som skal ut til nå.

Ørebetennelse skyldes at det blir liggende væske i mellomøret bak trommehinnen. Når denne brister renner væsken ut. Det kan være veldig smertefull før det skjer, og smertene gir seg mye når væsken kommer ut. Væske i mellomøret skaper undertrykk i øret, trommehinnen vibrerer ikke skikkelig pga væsken. Når det enderlig går hull blir det riktig trykk og enda tar det litt tid før evnt forbigående tapt hørsel kommer tilbake.

Det er ikke farlig å ha hull i trommehinnen, og det gror som regel fint av seg selv etter noen dager.

Om det stadig skjer bør han vurderes av ØNH for å få lagt inn dren. Jeg har selv varig hørselskade fordi det har gått hull mange ganger, og det er stukket hull 3 ganger. Det blir arr på trommehinnen for hver gang. For mange arr gjør trommehinnen svak og den får dårlig vibrasjon.

Skrevet

Hei!

Eldste jenta ¨vår hadde når hun var liten. Hun sutret og sutret og sutret i lang tid uten at vi skjønte hva det var. Trodde det var søskensjalusi da hun akkurat hadde fått 1 søster. Ante ikke at hun var syk. Plutselig våknet vi en morgen og da hadde hun blod overalt!! Over hele seg og på puta og madrassen!! Jeg ble livredd og ringte legen med en gang!! Men de tok det hele med stormende ro og sa at det bare hadde bygd seg opp en betennelse over tid! Det som var viktig når det var gått hull på trommehinnen var å få pencillin med en gang da hjernehinnen ligger tett inntill. Det er fare for at det kan komme bakterier inn på hjernehinnen og det er selvsagt veldig farlig!!

Vi måtte på hørseltest 8!!!!! uker etter kuren for å sjekke hørselen. Absolutt alt var bra!!!

Men pass på sier nå bare jeg!!!

Skrevet

Snuppa har hatt ørebetennelse to ganger, begge gangene merket vi ikke noe før den natta trommehinnen sprakk. Er i grunn ikke noe å gjøre med det, annet enn sjekke trommehinnen hos lege om 3 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...