rødhette* Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 sånn som piczo, photobucket osv. Noen av dere legger ut direktelinker til det dere ønsker å vise fram, og har sensurert bort f.eks. navn, noen ansikter, osv. Det dere tydeligvis ikke tenker over (dette gjelder ikke de som ikke bryr seg, men de som tydeligvis prøver å anonymisere ting på linken de legger ut her på dib!), er at hvis man bare fjerner slutten av linken dere legger ut, kommer man lett inn og får sett alt det andre som ligger ute på siden. Selv har jeg vært inne på en piczo-side som noen la ut link til her på dib. På siden som selve linken førte til, var personopplysninger anonymisert. MEN jeg fikk LETT kommet inn på resten av siden, fikk lest masse personlige greier, og fant ut MASSE om personen. Ønsker ikke noen debatt om det er greit å dele linker og vise fram bilder av unger og sånt. Ønsker bare å oppfordre til litt mer nettvett, for de av dere som da heller ubevisst deler såpass mye med oss andre. Tenk dere om én gang ekstra eller to. Er det kun et bilde dere ønsker å dele, kan det være lurere og enklere å legge bildet inn på album her på dib, så slipper dere å bekymre dere for om andre kan komme inn på hele hjemmesiden deres. Og noen av dere som deler linker har MEGET personlige sider, der det er veldig private bilder, og veldig privat informasjon. Husk at det dere har lagt ut på nettet, alltid vil forbli der....
mayaya Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Jeg tenkte akkurat det samme. Greit å ha i bakhodet.
EnUndreneMor Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 det gjør jeg;) og jeg er enig med deg:) er ikek noe vits å sensurere når det er så enkelt å finne resten. men skjønner hvilken link du hinter til
rødhette* Skrevet 20. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2007 Nå snakker jeg generelt, da jeg har vært borti flere slike tilfeller av det. Skremmende mange, faktisk....
mayaya Skrevet 20. november 2007 #5 Skrevet 20. november 2007 og om det ikke ligger link til hovedsiden også, så er det som regel bare å fjerne den siste sidehenvisningen i linken - og vips så er man der..
rødhette* Skrevet 20. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2007 " er at hvis man bare fjerner slutten av linken dere legger ut, kommer man lett inn og får sett alt det andre som ligger ute på siden." Er jo det jeg skrev over
mayaya Skrevet 20. november 2007 #7 Skrevet 20. november 2007 hehhehehehehe makan jeg ER jo teflonhjerne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå