Gå til innhold

Gravid på PERGOTIME??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere innpå her som har blitt gravide med pergo ????

Jeg går på min første kur nå og det blir spennende å se om det gir resultater:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg har nettopp funnet ut idag at jeg er gravid...etter første doble pergokur...

IKM 22., men CB digital bekreftet mistanken jeg hadde....

Håper du er like heldig som meg!!!!

Lykke til, og krysser fingrene for deg!

Skrevet

herlig å høre..... sleit du med e.l el hadde du det regelmessig før pergo ????masse masse lykke til:)

Skrevet

hei

Jeg har akkurat vært hos gyn og skal prøve pergo etter at vi har målt litt hormoner denne syklusen. Jeg lurer litt på hva som er grunnen til at andre får pergo? Selv er jeg ferdig utredet og uforklarlig barnløs... Du som ble gravid(deilig å høre forresten:)) hadde du påvist problemer med el eller noe annet? Bare lurer på om det er noe hensikt for meg dersom jeg har el?

Skrevet

Pergotime er en siker medikament og det er sikkert grunnen hvorfor gynekologen din har satt deg på kuren mens dere venter på utredning/prøverørsbefruktning (IVF). Av og til lykkes det, slik at man kan unngå den hele, delvis langvarige, utrednings- og prøverørsprosedyren.

Pergotime gis vanligvis ved sjelden eller ingen eggløsning, det er riktig!

Men den kan også gis til kvinner hvor det tar tid for å bli gravid, selv om de har eggløsninger. Hensikten er da å "sikre" og øke sjansene for eggløsning.

Pergotime virker dempende på hormonproduksjon (østrogen) i eggstokkene dine. Dette stimulerer hypofysen (”hjernevedhegnet”) til økt dannelse av styrehormoner som gir signaler til eggstokkene dine. Når Pergotime-virkningen opphører, cirka 4-5 dager etter siste tabletter, bør eggstokkene da reagere med en overproduksjon av follikler/egg.

Faren ved Pergotime-kuren er å overstimulere eggstokkene (dvs. økt risiko for flerlingsgraviditet og cystedannelse i eggstokken). For å unngå dette begynner man med en lav dosering og tar en pause mellom Pergotime-kurene. Virker det ikke, så kan man først doble doseringen og hvis den heller ikke virke så går det an å 3-doble doseringen.

Håper du blei litt klokere.

Hilsen ei som også er Pergo -troll for tida. he he

Skrevet

Ble gravid for nesten 2 år siden med Pergotime, på den første kuren (dobbel). Hadde da hatt problemer i noen måneder etter en SA - fikk stadig lenger sykluser. Men hadde EL - det målte jeg hver måned. Pergotime fikk tydeligvis orden på det.

Skrevet

Jeg har samme problem som deg.....hadde en sa i feb og hatt problemer etter det.men min e.l har vært ustabil. Fått e.l denne mnd. Er nå på min første dobble pergo kur og er veldig spent. Kjenner virkelig birvirkninger ,men det er jo verdt det. Godt å høre om alle de som har hatt positivt resultat av pergo,gir mer håp det.

Ønsker deg all lykke til videre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...