Gå til innhold

hadde dere mye smerter etter utskrapning???(ekle detaljer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde en ma sist uke og tok utskrapning på fredag.. nå har jeg problemer med å gå på do.. når jeg tisser går det greit til å begynne med, men når jeg skal presse ut de siste dråpene så får jeg en stikkende smerte.. og når jeg skal bæsje(rødme) gjør det vondt hele tiden.. noen andre som har opplevd dette?? normalt??

Videoannonse
Annonse
Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Ja, jeg hadde mye vondt etter utskrapning, MYE verre enn de vanlige spontanabortene. Vondt å gå, vondt å gå på do, vondt å løfte noe....alt var bare fælt. Legen sa det skulle vare ca 1 uke, så skulle jeg være blødningsfri, men jeg blødde og hadde vondt lenge etterpå. Utskrapning i mai, vondt til uti juli. Men tror ikke det er vanlig, normalt sett skal det roe seg etter 1 - 2 uker.

Ikke bare-bare å oppleve en abort, verken for kropp eller sjel.... Sender deg mange varmer tanker, lykke til videre.

Klem

Skrevet

Hadde ingen smerter! Bortsett fra dagen etterpå da jeg hadde det helt forjævlig!! Pga at de ikke hadde fått ut alt! Så var inne dagen etter der igjen og tok en ny,uten smerter etterpå.

Kommer kanskje an på hvor langt man var på vei?

Var 7-8 uker på vei.

Skrevet

jeg var 9 uker på vei.. hadde ingen smerter de 4 første dagene etter inngrepet men no blir det bare verre.. og må for all del ikke nyse, det er vondt de...

Skrevet

syns du skal ringe sykehuset å høre,,,

Skrevet

Mulig at de ikke har fått ut alt? Det var ikke så veldig vondt dagen etterpå,men ble sterkere og sterkere smerter til jeg såvidt ikke klarte å gå.

Ringe sykehuset/legevakten du.

Skrevet

Jeg hadde ingen smerter eller plager etter utskrapning unntatt litt blødninger. Det eneste de sa til meg var at jeg kunne regne med å få etterrier.... Fikk ikke det heller jeg da. Ville også ringt om jeg var deg. Lykke til:)

Skrevet

Ring og hør du! Tror ikke det skal være sånn!

Jeg hadde utskrapning i januar. Hadde kommet til uke 13. Jeg hadde overhodet ingen smerter! Legen på sykehuset sa også at det skulle ikke være smerter etterpå. Eneste var kanskje litt mens lignende smerter, de kunne man ta vandlig paracet for. Hvis jeg fikk vondt utover dette måtte jeg ringe med en gang!

Lykke til! Jeg føler med deg!

Trøsteklem

Skrevet

Har hatt to utskrapinger etter ma, og første gangen var det lite blødninger, og ikke værre enn mens-vondt.

Andre gangen derimot fikk jeg kjempe vondt, men jeg hadde smerter hele tiden, ikke bare på do.... Ringte til sykehuset, og de ville ha meg inn igjen.

Hele storyen endte med at jeg ble innlagt i tre dager med pencilin intravenøst etterfulgt av en 14-dagers kur med to typer pencilin (hvorav den enes bivirkninger kunne være depresjon...) fordi det var blitt betennelse i livmoren...

Ta kontakt med stedet der de utførte utskrapingen og spør!

Skrevet

Jeg ville ringt sykehuset da, for å være på den sikre siden.

Det kan oppstå arrdannelser på ting "inni der", som gjør at d er vanskelih å bli gravid senere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...