To + en? Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Har en liten gutt på 1 år som har fått øre- og halsbetennelse. Han har fått flytende penicillin, men han bare brekker seg og kaster opp når jeg gir han det. Noen som har gode tips til hvordan man får i dem medisinen sin? :-)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Har akkurat vært gjennom det samme selv. Fikk ikke alt i han, han spyttet det ut igjen. Han fikk en flaske med drikke, slik at han drakk litt innimellom. Var jo så mye han skulle ha. Vet det finnes penicillin med forskjellige smaker.
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Han må jo ha medisinen, så om han ikke drikker den frivillig, må du nesten bare sprøyte den inn i munnen hans. Hvor mange ml er det han skal ha? Legg han på fanget, sprøyt inn medisinen og gi han drikke etterpå. Og håp det ikke kommer opp...drastisk, men effektivt. Kaster han opp hver gang og hele tiden kan det være nødvendig å bytte merke, men det er desverre slik at de som smaker godt ofte er de som det er utviklet mest resistens mot.
pusejenta Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Hei. Vi hadde den samme runden her for noen uker siden.. Ikke mye festlig. Jenta mi fikk Weifapenin (litt usikker på stavemåten..), og vi fikk med en pipette til å dryppe det inni munnen hennes. Hun kasta opp den første gangen vi ga henne det, men neste gang så prøvde vi å gi det lengst mulig bak i munnen (ikke så langt at hun brakk seg da stakkar ), og så ga vi henne noe hun liker å drikke rett etterpå. Det gikk seg til etterhvert.. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Gutten min på 1,5 år elsker den medisinen han har fått. Men dattera mi er helt motsatt. Så til henne velger jeg å få i tabelett form. Da legger jeg tab. på en teskje med sanasol som vi heller ned i halsen hennes, ingen smak og ikke noe skrik.
Rut Bram Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Vår jente (13 mnd) likte heller ikke penicillinen med en gang, men man må jo bare gi det... Vi måtte tvinge det i henne, brukte sånn engangssprøyte og sprøytet inn i munnen. Målte opp dosen hun skulle ha, og ga henne litt og litt om gangen slik at hun ikke skulle brekke seg. Litt kom jo opp igjen, men når vi ikke ga alt på en gang gikk det mye lettere ned. Det er jo viktig at de får riktig dosering sånn at penicillinen har effekt. Etter noen dager ble hun vant til det og godtok å ta den...
♥2 små gull♥ Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Vi blandet ut hostesaften i litt melk på flaske, da gikk det rett ned. (Hun bare brakk seg og spyttet ut hvis hun fikk det på skje/i sprøyte.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå